Ga naar inhoud

AMD 2500+ (barton) idle 65 graden!!


Aanbevolen berichten

Ik heb net een nieuwe pc, met een AMD 2500+ (barton) processor met een Artic Super Silent Pro cooler. Volgens mij is deze koeler niet voldoende voor mijn processor, want de processor temperatuur is 65 graden, wanneer ik niks doe met de computer (alleen de Lan is aangesloten, scheelt ongeveer 5 graden heb ik gehoord). Heeft iemand eenzelfde processor en welke koeler gebruik jij ervoor? Of weet iemand welke koeler ik hiervoor goed kan gebruiken? Hij hoeft niet heel stil te zijn, zoals deze, maar iig goed koelen.
Link naar reactie
Die koeler is prima hoor. Heb je de PC zelf gebouwd of komt ie uit een shop? Als hij uit een shop komt terug brengen en hen het probleem op laten lossen anders verder lezen ;) Heb je er tijdens het monteren wel koelpasta tussen gedaan en zo ja niet teveel? Wat is verder je casetemp? Zitten er wel casefans in en waarmee lees je deze temps uit?
Link naar reactie
Ik heb hem in een shop gekocht. De temperaturen lees ik af in PC Alert 4. De case temp die die daar aangeeft ligt als ik niks doe op ongeveer 32 graden en er zitten verder geen casefans in... Hier zou het natuurlijk ook aan kunnen liggen. Wat voor een processor heb jij dan?
Link naar reactie
2300+ :o Bestaat die ook al :-? In ieder geval, mijn TT volcano kan tot 2Ghz koelen volgens de specs. Hij draait mijn Thunderbird 1400 nu op 38 graden. Denk jij dat hij geen 2800 kan koelen?? :wink: Ik zou idd gwoon trug gaan naar de winkel en het hun laten uitzoeken. Als je zelf gaat kl*ten kan et zijn dat ze in een of andere vage reden je garantie laten vervallen.....
Link naar reactie
[quote:be123636cf="jbeemen"]ik heb ook net een nieuw systeem met een 2500+barton en heb een copper silent tc en mijn temperatuur ligt zo rond de 50 graden .IS dit te warm of moet ik een extra case fan aanleggen? De computer geeft deze temperatuur aan wanneer de computer opstart![/quote:be123636cf] bij een koude start lijkt dat mij niet helemaal goed moet je es nagaan hoe warm ie dan zou worden als ie intensief wordt gebruikt :o
Link naar reactie
[quote:08912812d9="computer_nerdo"][quote:08912812d9="jbeemen"]ik heb ook net een nieuw systeem met een 2500+barton en heb een copper silent tc en mijn temperatuur ligt zo rond de 50 graden .IS dit te warm of moet ik een extra case fan aanleggen? De computer geeft deze temperatuur aan wanneer de computer opstart![/quote:08912812d9] bij een koude start lijkt dat mij niet helemaal goed moet je es nagaan hoe warm ie dan zou worden als ie intensief wordt gebruikt :o[/quote:08912812d9] Dat valt wel mee hoor, het scheelt hooguit een graad of 5 :roll: . En dan zit hij nog niet slecht hoor, 55-60 graden is nog te doen. Maar doe eens een meting bij intensief gebruik. Laat 3d mark eens lopen en doe daarna een meting. Dan weet je wanneer hij het warmst word. Een goede normale cooler is bijv een coolermastertje van een euro of 20. Dan heb je een mooie cooler en hij zal een 2500+ rond de 45 graden houden...
Link naar reactie
50 graden is prima voor het booten, lekker laten zo. Houdt 65 graden aan als max temp na een uur CPUburn oid en dan zit het wel goed. Ik denk dat de shop een beetje heeft lopen kloten met de koelpasta want de temps kloppen echt niet met die casetemp erbij. De castemp is niet erg slecht namelijk. Ik zou hem gewoon terug brengen en hen het laten uitzoeken. Het is wel altijd aan te raden iig 1 casefan warme lucht uit te laten zuigen, zodat er iig een flow door je kast gaat. Dat hoeft geen krachtige fan te zijn, het gaat puur om dat er iig wat beweging in zit.
Link naar reactie
OK maar loste deze het probleem ook werkelijk op dan? Bij het MSI bord heb ik nog niet van zo'n bug gehoort, wel hebben veel recente Asus borden er last van. Bovendien ook als dat het probleem is kan hij hem beter terug naar de shop brengen, het is immers een nieuwe PC dus het is hun probleem. Met een BIOS flash zal hij naar alle waarschijnlijkheid zijn garantie verliezen namelijk.
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...