Ga naar inhoud

Constructie heatsink Intel 850 E op GA-8IHXP


Aanbevolen berichten

kort geleden heb ik mijn moederbord in mijn systeemkast gemonteerd, type Gigabyte, GA-8IHXP. Toen ik voor de zekerheid alle schroefjes van het koelertje op de Intel 850E Chip naliep, merkte ik dat er één schroefje al vanaf de fabriek lam was, en dus niet vast kon draaien. Tevens merkte ik dat het heatsinkje (Goudkleurige vinnen) met het aandraaien van de vier schroeven van het fannetje een stukje meedraaide, alsof de heatsink op een soort kauwgom vastzat. Ik heb hem toen weer teruggedraaid en een beetje aangedrukt. Nu is mijn vraag of dit misschien ernstige gevolgen kan hebben, of is dit de geleidingspasta die nog moet 'insmelten' ? De heatsink zit namelijk ook met een metalen klem vast, waardoor hij naar mijn idee "zweeft op de kauwgum". Wie weet hier iets van, en kan ik met vier langere schroeven ervoor zorgen dat de fan goed vast zit op de heatsink? PS: het 'ijzervijlsel' wat met het draaien van de schroeven loskwam, heb ik met de stofzuiger weggezogen, ivm mogelijke kortsluitingsproblemen. :-? Een voorzichtige pc-monteur.
Link naar reactie
Je zou gewoon de hele cooler eraf kunnen halen een Zalman Northbridge cooler kunnen halen, die zijn erg goed en nog eens pasief ook, het is namelijk wel van belang dat de cooler er goed op zit. dit voorkomt vastlopers door een oververhitte I850E chip. zie hier de Zalman northbridge cooler http://www.zalman.co.kr/english/product/nb32j.htm beetje ASIII eronder en je bent voor weinig geld helemaal klaar :)
Link naar reactie
De heatsink op de Northbridge van mijn Epox 8K3A+ zweeft idd ook op zo'n kauwgom laag en kan gewoon draaien. Ik maak me daar echt geen zorgen om hoor, ingesmolten was ie zeker al en hij liep nog stabiel op 200mhz DDR dus het hoeft zeker geen nadelige invloed te hebben :D
Link naar reactie
Ik heb hetzelfde bord met hetzelfde probleem. De vinnen zijn vrij zacht, enje kunt ze wat naar elkaar toe buigen. Bijvoorbeeld met een flink formaat schroevendraaier. De schroeven bleven bij mij daarna een stuk beter zitten. Heb zelf trouwens ook al gedacht over zo'n Zalman koelertje.
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...