Ga naar inhoud

Wat vinden jullie van deze combo? Waar het goedkoopst?


Aanbevolen berichten

Hoi daar, Ik heb besloten wat ik ga kopen om mijn systeem te upgraden. Het wordt: - MSI MS-6758 (875 Neo-FIS2R) - Intel P4 2,66 Ghz - 2x Corsair 256 mb (CMX256A-3200LL) - WD 80 GB 7200 8mb - ATi Radeon 9700 (sapphire of club 3d) - Q-tec 400 Watt low noise voeding Wat vinden jullie hiervan? Ik heb gekozen voor dit moederbord in combinatie met het geheugen om de mogelijkheid te houden over een tijdje de processor te vervangen door een p4 met een fsb van 800 mhz (wellicht een 3,4 GHZ of zo). Is dit verstandig? Bij welke (goede) internetshop kan ik dit het goedkoopst kopen? Bedankt voor de info.
Link naar reactie
[quote:fe4ff8e56c="Mania_k26"]Hoi daar, Ik heb besloten wat ik ga kopen om mijn systeem te upgraden. Het wordt: - MSI MS-6758 (875 Neo-FIS2R) - Intel P4 2,66 Ghz - 2x Corsair 256 mb (CMX256A-3200LL) - WD 80 GB 7200 8mb - ATi Radeon 9700 (sapphire of club 3d) - Q-tec 400 Watt low noise voeding Wat vinden jullie hiervan? Ik heb gekozen voor dit moederbord in combinatie met het geheugen om de mogelijkheid te houden over een tijdje de processor te vervangen door een p4 met een fsb van 800 mhz (wellicht een 3,4 GHZ of zo). Is dit verstandig? Bij welke (goede) internetshop kan ik dit het goedkoopst kopen? Bedankt voor de info.[/quote:fe4ff8e56c] Ik zou voor een 120GB harddisk gaan: die kosten nog maar iets van 125 tot 130 euro. En die processor vervangen door een P4 800 Mhz van 3.4 Ghz vind ik persoonlijk het geld niet waard. Die processoren verouderen zo snel dat ik vind dat je er rekening mee moet houden dat je bij elke upgrade een nieuw moederbord moet kopen.
Link naar reactie
Als je ons een budget geeft kunne we je helpen met de onderdelen te kiezen. Ook als je zegt wat je met de pc wilt doen is het makkelijker voor ons om te zeggen wat je het beste kunt nemen. Lees ook even de FAQ door, hier staat ook informatie over o.a. AMD etc in.....
Link naar reactie
ik denk dat ie 1100 euro bedoeld. Als je het verschil weet tussen verschillende chipsets (ok, eenvoudig, maar het geeft wel aan dat je geen n00b bent op hardwaregebied), dan weet je ook wel dat je dit niet voor 110 euro kan kopen. Persoonlijk zou ik voor AMD gaan omdat deze een veel beter prijs/kwaliteit verhouding heeft. Ik heb slechts één keer iemand Intel aangeraden omdat hij een budget van 3000 euro+ had. Bij topmodellen kun je dan beter pentium nemen. Zodra je een beetje op je budget let (zoals jij - ook uitgaande van 1100euro), moet je amd nemen.
Link naar reactie
[quote:194c4c0967="Herr Muller"]ik denk dat ie 1100 euro bedoeld. Als je het verschil weet tussen verschillende chipsets (ok, eenvoudig, maar het geeft wel aan dat je geen n00b bent op hardwaregebied), dan weet je ook wel dat je dit niet voor 110 euro kan kopen. Persoonlijk zou ik voor AMD gaan omdat deze een veel beter prijs/kwaliteit verhouding heeft. Ik heb slechts één keer iemand Intel aangeraden omdat hij een budget van 3000 euro+ had. Bij topmodellen kun je dan beter pentium nemen. Zodra je een beetje op je budget let (zoals jij - ook uitgaande van 1100euro), moet je amd nemen.[/quote:194c4c0967] Daarom zei ik al: Kijk eff in de FAQ voor intel vs AMD (geen flameware inteded :wink: ). Ik zou ongeveer het volgende systeem samenstellen: AMD 2600+ (barton) Epox Nforce2 + (ken et type nie uit de kop) 2x 256 samsung/twinmos (vanwege goede timings) Radeon 9700Pro 2x60 (raid) of 120gb Qtech 400 watt jah.... (of goede 350-400 merk voeding) simpel coolermastertje als je nie wil overclocken, anders een TT volcano ofzow..... (heb het budget nie uitgetelt maar et zou ongeveer moeten kloppen :wink: ) Hoef je eigenlijk geen case te hebben?
Link naar reactie
www.tweakers.net/pricewatch AFAIR zal er geen nieuwe Northwood P4 meer komen. Dat betekend dat de P4 3.2 800mhz FSB de max zou zijn voor je bord. De opvolger van de Northwood is de Prescott, maar deze zal in een andere socket zitten en zeker niet op het mobo dat je wilt kopen passen. Zelfde geld overigens voor AMD, daar komt de Athlon64 eraan, dus groede rocksolid sets mtb upgraden kun je nu niet echt kopen (of je moet nu een wat oudere proc kopen).
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...