Ga naar inhoud

comp gebouwd, wil niet aan(opgelost) + instellen cpu


Aanbevolen berichten

Ik heb net een comp gebouwd, maar als ik nu op de aan knop druk gaan de ventilatoren heel even bewegen en verder gebeurd er niets. Wie weet wat het kan zijn. Dit zijn de specs msi kt4v moederbord amd 2500+ titan cooler ATI radeon 9500 cd rom + brander harde schijf floppy drive Op dit moederbord zit wel een fout detectie ofzo, als ik op de knop druk gaan heel snel paar lampjes aan en uit, als ik dan in de manual kijk staat er: testing rtc (real time clock). Wellicht heeft dat er ierts mee te maken maar mij zegt het niets
Link naar reactie
Het kan zijn dat het moederbord kortsluiting maakt met de kast. Het mobo maak je met behulp van schroeven vast. Deze schroeven gaan in busjes. Zorg ervoor dat je alleen busjes hebt op de plaatsen waar je ook daadwerkelijk schroeven gaat indraaien. Heel makkelijk te testen of dit het probleem is---->Haal het mobo eens uit de kast, alleen cpu en memory en vga kaart insteken, powersupply aansluiten en dan eens aanzetten. Vergeet dan natuurlijk niet om het PWRswitch draadje ook aan te sluiten. Laat overige hardware maar eraf.
Link naar reactie
Als je op de knop drukt gaan alleen de fans en de leds even heel snel branden? Normaal zeg je bij dit soort dingen:''Frontswitch RTFM" je moet de FSB even moet veranderen. Zoek dat even op in de manual. Het zou een klein jumpertje moeten betreffen. Als je die op normale snelheid zet (check boekje even) dan gaat het werken.
Link naar reactie
[quote:aacb4eca9d="Salv"]je moet de FSB even moet veranderen. Zoek dat even op in de manual. Het zou een klein jumpertje moeten betreffen. Als je die op normale snelheid zet (check boekje even) dan gaat het werken.[/quote:aacb4eca9d] Dat MSI bordje dat hij heeft, heeft volgens mij geen jumpers.. tenminste niet voor FSB. Gelukkig is het probleem opgelost :)
Link naar reactie
Ja dit probleem is bverholpen. Nu nog even de cpu op de goede snelheid krijgen. Nu geeft ie aan 1100mhz, De fsb staat op 100 en de ratio staat op auto. Wat moeten de juiste instellingen zijn zodat mn 2500+ op de juiste snelheid draait??? De ratio kan niet hoger dan 15.
Link naar reactie
Volgens de website van msi moet ik het zetten op 166 en ratio op 11. Maar dan geeft ie dus aan dat er een 2200+ inzit. En het opstarten wil dan haast niet meer. Zeg maar bij dat overzichtje van alles 5 seconden na dat je hem aanzet daar loopt ie vast, soms zelfs al bij detecteren van ide apparaten.
Link naar reactie
lijkt erop dat je moederbord je processor niet herkend, omdat de fsb van de processor 166 mhz (333 mhz ddr) is. kan je niet in het boekje van het moederbord kijken of hij dat ondersteund edit ondersteund hij wil, zie deze site [url]http://www.kieskeurig.nl/nl/product.nsf/search1/MSI%20KT4V%20KT4V%20L(MS%206712).htm[/url]
Link naar reactie
MP op 11, en FSB op 166, dan hebt je de standaard waardes van een Amd Athlon XP 2500+ Barton. Je zei dat de ratio nie hoger als 15 kan. Ik neem aan dat je hiermee de multiplier bedoeld? Stel deze dan in op 11, en doe de FSB dan op 166, dan heb je de standaard waardes van een 2500+
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...