Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

In je Bios vind je de optie PC health, hierin vind je verschillende temperaturen van oa je Processor, en je kast. Als dit niet werkt, wat ik betwijfel. Zijn er nog verschillende programma's zoals CPUCool, die de temperaturen van je CPU aangeven. Met de wat nieuwere moederborden word zelf al een tool meegeleverd, deze staat waarschijnlijk op de drivers CD.
Link naar reactie
Klopt, maar de meeste wat nieuwere koelers hebben dat wel, zelfs mijn oude PIII 800mhz heeft een koeler met sensor, dus dat moet wel lukken. Maar aangezien de topicstarter niet reageerd zullen we het ook niet weten. Hij heeft al verschillende topics geopend (een stuk of 4) maar heeft nog nooit gereageerd.
Link naar reactie
[quote:66e92254ab="ChrisTuner"]Klopt, maar de meeste wat nieuwere koelers hebben dat wel, zelfs mijn oude PIII 800mhz heeft een koeler met sensor, dus dat moet wel lukken. Maar aangezien de topicstarter niet reageerd zullen we het ook niet weten. Hij heeft al verschillende topics geopend (een stuk of 4) maar heeft nog nooit gereageerd.[/quote:66e92254ab] Dat maakt niet uit, het verschilt gewoon per fan, mijn nieuwe 80mm papst fans hebben het niet. Btw dit is 1 van de eerste topics die niet wordt gesloten van die gast, zo serieus is hij niet...
Link naar reactie
1 Het is rpm wat staat voor "Rotates Pro Minute" en in de linux wereld voor "RedHat Package Manager. 2 Het kabeltje dat het rpm signaal doorgeeft is blauw en zit in de middelste connector van de 3-pin connector. Je kunt het rpm van een fan alleen aflezen als je zo'n draadje hebt en deze ook is aangesloten op het moederbord (of eventueel een ander meetapparaat). 3 Hier overtreed hij niets dus gewoon antwoord geven. Als het nodig echt nodig zou zijn wordt hij wel gebanned en bovendien kunnen anderen ook nog wat aan deze informatie hebben.
Link naar reactie
Hmm, ik was je voor met een normaal en goed antwoord ja. Het uitlezen van het aantal rpm dat je fan maakt kan in verschillende situaties bijzonder nuttig zijn. Hoeveel meter soldeer er op je moederbord is verwerkt en het luchtdruk verschil vragen zijn pas onzinnige vragen. Dat eerste is niet te achterhalen en verschilt per moederbord, de tweede is lastig en alleen onnauwkeurig te meten en er waarschijnlijk veel meer factoren die dan een rol spelen. We hebben ook nog een wijzigen-knop, zodat je het aantal nutteloze posts voortaan kunt beperken tot één.
Link naar reactie
Geen enkele reden tot geirriteerdheid Marcel. Het excuus had ik in post 2 al gedaan, dat herhaal ik dus niet. En mischien ben je bereid iets meer duidelijkheid te geven omtrend die 'verschillende situaties', want voor mij is het nog steeds volstrekt onduidelijk.
Link naar reactie
Ik ben helemaal niet geïriteerd hoor, maar ik wijs je er gewoon op dat je post nogal onzinnig is en nergens op gebaseerd is. Bij situaties waar je het rpm van je fan wilt weten kun je denken aan: - het regelen van de snelheid van de fan (digidoc, speedfan) - het vergelijken van fans (rpm tov prestatie) - het vergelijken van een fan op 7V en 12V - het vergelijken van de geluidsproductie van een 60x60mm fan tov een 80x80mm fan, die dan het zelfde aantal toeren moet maken en zo zijn er nog wel meer dingen te noemen (die ik dus niet allemaal uit ga typen).
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...