Ga naar inhoud

uitval AMD


Aanbevolen berichten

Mijn processor (AMD 1.1 Gig op mobo: K7T Pro (ms6330) heeft de neiging na een uur volledig uit te vallen :cry: Volgens de diagnose LEDs op het MoBo betreft het hier of de lithium batterij (inmiddels vervangen, helpt niet) of de processor. Kan echter niets ontdekken. Wie heeft soortgelijk probleem en/of weet een oplossing?
Link naar reactie
Dank voor eerste reacties. Info (V en temp) volgt zodra ik eea heb uitgezocht. Mbt het uitvallen: Compu valt geheel uit na 1 a 2 uur gebruik - hoe intensiever hoe eerder. Na een aantal uren is deze weer op te starten alsof niets aan de hand is. Ik verwacht niet dat het aan de voeding ligt (300 W, nieuw), wellicht de koeling (hoewel deze op het oog goed werkt).
Link naar reactie
Zijn de problemen niet toevallig gekomen sinds de nieuwe voeding? Het zou namelijk zo kunnen zijn dat de voeding niet helemaal lekker functioneerd of dat de voeding van binnen te warm wordt. Ook zou idd je CPU/case cooling het probleem kunnen zijn. De theorie is eigenlijk hetzelfde als bij de voeding. "Des te harder je hardware moet werken, des te heter wordt het en vaak blijft de temperatuur stijgen, omdat niet alle warme lucht afgevoerd kan worden. In jouw geval zou de temp dan na 1 a 2 uur een kritisch punt bereiken." Ik dacht overigens dat de Thunderbird nog geen CPU Overheat Protection had, dus dat zou dan de oorzaak iig niet kunnen zijn.
Link naar reactie
[quote="ar2ar"]Mijn processor (AMD 1.1 Gig op mobo: K7T Pro (ms6330) heeft de neiging na een uur volledig uit te vallen :cry: Volgens de diagnose LEDs op het MoBo betreft het hier of de lithium batterij (inmiddels vervangen, helpt niet) of de processor. Kan echter niets ontdekken. Wie heeft soortgelijk probleem en/of weet een oplossing? [[b:03c3da5152]Ik wil je niet flauw maken, maar volgens mij kun je hem beter direkt eruit halen en een nieuw bordje er inzetten.Neem maar een Asus met P4 of i.d. Zoek maar eens op dit forum naar de K7Tpro.Dat kun je zien dat dit probleem eindigt met een nieuw MB ][/b:03c3da5152]
Link naar reactie
Gegeven de reacties ben ik eerst gaan zoeken naar de temp. Volgens sisoftsandra is de CPU aan de warme kant (55°C), moBo en Voeding niet (<30°). Inmiddels oude videokaart (Geoforce2 ipv 3) teruggezet, wat meer openingen id kast gemaakt en warmtebescherming in BIOS uitgezet. Dit schijnt te werken, even afkloppen, want tot nu toe loopt ie weer als zonnetje.
Link naar reactie
[quote:ab5a2c56aa="ar2ar"]warmtebescherming in BIOS uitgezet[/quote:ab5a2c56aa] Wel als de COP op 60 graden staat ingesteld bijvoorbeeld ;) Ik dacht BTW dat de Thunderbird nog geen ingebouwde COP had, zoals ik al eerder vermelde? Is er iemand die dit kan bevestigen dan wel niet ontkrachten :)
Link naar reactie
[quote:e776f4ff5f="ar2ar"]Mijn processor (AMD 1.1 Gig op mobo: K7T Pro (ms6330) heeft de neiging na een uur volledig uit te vallen :cry: Volgens de diagnose LEDs op het MoBo betreft het hier of de lithium batterij (inmiddels vervangen, helpt niet) of de processor. Kan echter niets ontdekken. Wie heeft soortgelijk probleem en/of weet een oplossing?[/quote:e776f4ff5f] inderdaad bij 55 graden moet hij nog niet af slaan normaal gesprokken. heb je hem van binnen al goed het stof er uit gehaalt. na jareb komt er heel wat stof in je kast.vooral nij het stofzuiger effect
Link naar reactie
Waarschijnlijk is het idd gewoon de shutdown temp die verkeerd in de bios staat ingesteld. Maar om nog even terug te komen op die voeding: Een nieuwe 300W kan erg slecht zijn hoor. Het gaat niet zozeer om het vermogen, maar meer om de stabiliteit. Lees ook een [url=http://www6.tomshardware.com/howto/20021021/index.html]deze review[/url] over voedingen. Enneh.. wat is een ingebouwde COP? is dat een ingebouwde temp sensor of een soort van beveiliging oid?
Link naar reactie
[quote:5f4af74864="Herr Muller"]Enneh.. wat is een ingebouwde COP? is dat een ingebouwde temp sensor of een soort van beveiliging oid?[/quote:5f4af74864] dat is Asus Cop. hun eigen temp monitoring programma. elk nieuw mobo heeft dit eigenlijk wel, echter geeft asus er een mooie naam aan.. maar de TB's hebben iig geen eigen interne diode die doorslaat als de temp. te hoog wordt...
Link naar reactie
COP is helemaal niet van Asus. COP staat voor CPU Overheat Protection dat wordt door verschillende socket A borden ondersteun, maar ook de beveiliging (terugkoppeling) van de P4 is een COP. Het houdt gewoon in dat er een beveiliging in de proc/mobo zit. Bij AXP moet het mobo dit ondersteunen, bij P4 gaat dit automatisch. Als de Tbirds niet zo'n diode hebben als de Athlon XP werkt COP dus ook niet en moet het ergens anders aan gelegen hebben.
Link naar reactie
Topic starter , heb je al gezocht naar alle problemen die jouw MB aan vragen heeft voort gebracht op dit forum.???.Heb warmte probleem ook als eerste oorzaak gezien .Meerdere koelers gaven enige tijd het idee van dit is de oplossing.Maar na enige maanden geeft hij echt de geest.Sommige MB's hebben echt geen klachten(6330) maar als je problemen krijgt is er geen redding mogelijk.Heb 2 nieuwe MB's gekregen, de eerste ging bij mij weer na een aaantal weken stuk , en de andere heb ik niet gebruikt , maar verkocht aan een derde (was dus ook nieuw)en die belde na 2 weken dat er problemen met het MB was.Zeeer slechte serie dach ik zo !!!!!!! Oja dach dat Northbridge de oorzaak was
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...