Ga naar inhoud

moederbord


Aanbevolen berichten

Ik ben ook een keer op zoek geweest naar merk en type v.e. moederbord waar niets op stond. Bij het opstarten verschijnt er waarschijnlijk wel van ieder moederbord een lange code, bestaande uit letters en cijfers en meestal onderaan het scherm (ik vermoed ongeveer wanneer "hit del to enter setup" of gelijkaardig verschijnt). Hierin zit de merknaam, type, revisie, enzomeer,... verborgen. Dit heeft waarschijnlijk niets met de OS te maken maar veeleer met de BIOS. Op het Internet heb ik dan een programmaatje gevonden die uit die code die gegevens kan halen. Soms worden moederborden onder verschillende merknamen verkocht. Ook dat weet je dan. Ik weet het niet meer zeker (het is al een paar jaar geleden), maar ik vermoed dat het van een driverssite kwam, misschien drivershq.
Link naar reactie
[quote:baee4dd116="diniz"]Volgens mij leest het de geinstalleerde drivers uit oid. Op een andere manier kan ik me 123 niet voorstellen.[/quote:baee4dd116] Idd, maar zo kun je alleen de chipset achterhalen en niet het merk+model. Bovendien moet een programma als Sisoft Sandra toch ook ergens haar oordeel op baseren. Voor zover ik weet kun je ook niet software matig de PLL-code achterhalen, dus dat is ook geen optie.
Link naar reactie
[quote:5793c8f951="patrickda"] ...Bij het opstarten verschijnt er waarschijnlijk wel van ieder moederbord een lange code, bestaande uit letters en cijfers en meestal onderaan het scherm (ik vermoed ongeveer wanneer "hit del to enter setup" of gelijkaardig verschijnt). Hierin zit de merknaam, type, revisie, enzomeer,... verborgen. Dit heeft waarschijnlijk niets met de OS te maken maar veeleer met de BIOS...[/quote:5793c8f951] ...dit is dan waarschijnlijk hetgeen Marcel de "PLL-code" noemt?
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...