Ga naar inhoud

moederbord


Aanbevolen berichten

Hij vraagt welk moederbord 'ie heeft. Met de kast openen en op het mobo kijken ben je met 5 minuten klaar en dan heb je in de tussentijd nog een bakkie kunnen nemen en een peukje kunnen roken ofzo. Assie z'n chipset gegevens wil bekijken en nog een paar benchmarks ofzo wil draaien zit 'ie met sandra goed maar nogmaals, als je nog niet eens weet hoe je mobo type kunt achterhalen heb je denk ik weinig aan zulke informatie.
Link naar reactie
Het simpelste is vaak toch even in je kast kijken of de manual onder het stof vandaan halen. Op de meeste mobo's staat er wel gedrukt wel merk+type het is hoor, al is Sisoft Sandra natuurlijk ook een prima oplossing. Achterhaalt dat command in WinXP ook de merknaam+type van het moederbord? Onder Linux is dit namelijk niet mogelijk voor zover ik weet, op de simpele reden dat deze info niet aan je OS wordt doorgegeven.
Link naar reactie
[quote:eaa402b5c9="Marcel de Reus"] Achterhaalt dat command in WinXP ook de merknaam+type van het moederbord? Onder Linux is dit namelijk niet mogelijk voor zover ik weet, op de simpele reden dat deze info niet aan je OS wordt doorgegeven.[/quote:eaa402b5c9] Ok, maar dus ook merknaam+model? Lijkt me onwaarschijnlijk namelijk.
Link naar reactie
[quote:ac28d947c1="royzwiers"]hij haalt inderdaad de merknaam en het model naar boven. bij mij staat achter de bios version ASUS A7V8X-X[/quote:ac28d947c1] Hmm dat is heel netjes. Ik ga eens uitzoeken dan hoe dat werkt, want AFAIR wordt deze info op geen enkele manier naar het OS uitgedragen.
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...