Ga naar inhoud

PC blijft behoorlijk achter


Aanbevolen berichten

beste mensen, kan iemand aan mijn 3d mark 03 zien waarom mijn pc zo achterblijft? mijn videokaart presteert best redelijk, gezien het feit dat het een 9700 tx is. waarom heb ik zulke lage scores bij mijn cpu? eigenlijk vind ik dit een vraag voor dit forum, maar ook voor videokaarten. kan iemand mij helpen? en hoe zet je je agp 1x/2x/4x/8x op een ander?
Link naar reactie
Je hebt een dell computer. Ik zou de bios niet updaten, omdat ze aangepaste mobo's gebruiken. Heb je RivaTuner? Daar kun je de AGP ook in aanpassen. Welke chipset zit er in je pc? Kan ik ook niet zien in je 3D mark link. Je hebt de 9700tx. De mem snelheid staat maar op 299mhz. Op de normale 9700pro staat ie op 310mhz. Misschien moet je eens proberen om hem eens langzaam naar 310 te verhogen.
Link naar reactie
[quote:d8ba8810b2="The Avenger"]Je hebt een dell computer. Ik zou de bios niet updaten, omdat ze aangepaste mobo's gebruiken.[/quote:d8ba8810b2] in dat geval zou dell toch wel in een handleiding of dergelijke hebben gezegd dat het niet verstandig is?? :-? je kan altijd de service lijn van dell bellen als je het niet helemaal vertrouwd en hun vragen of het nu kan of niet
Link naar reactie
[quote:af754a2d89]in dat geval zou dell toch wel in een handleiding of dergelijke hebben gezegd dat het niet verstandig is?? [/quote:af754a2d89] Nee, daar gaat het niet om. Dell (en andere A-merken) maken gebruik van aangepaste biossen. Je zult er dus weer een aangepaste bios op moeten zetten. Die functies komen dan nog steeds niet tevoorschijn. Heb ook hetzelfde probleem met een Medion PC. Kan nml helemaal niets instellen (FSB enz.) Er zit gewoon een verminkte bios in en nieuwe biossen bestaan niet eens voor het mobo. Niet bij Medion en bij msi. Edit://RivaTuner>Low level system tweaks>AGP. AGP op de hoogste waarde, fast write en side band adressing>allebei "force on"
Link naar reactie
[quote:3ae6498f6d="iR9700"]hey ik heb rivatuner, die snelheid omhoog gooien gaat niet goed, dan krijg ik vage streepjes, en die paar mhz, dus 10 maakt niet zoveel uit[/quote:3ae6498f6d] Probeer powerstrip. Riva kreeg max 3 mhz meer uit mijn 4200 ti, met Powerstrip kwam ik niet een tot instabiliteitsproblemen. Voor de volledige versie moet de wel betalen maar met de probeerversie kun je wel testen of je verder komt.
Link naar reactie
mijn videokaart draait nu wel lekker, heb een dikke 4600 punten zo langzamerhand. maar mijn cpu... apart verhaal. als ik hem in de bios verander van Normal naar Compatible draait hij zo ontzettend langzaam. het duurt dan een kwartier om windows xp op te starten. mijn pc is trouwens nu 2 a 3 maanden oud, en ik heb de nieuwste bios er al in, zonder hem geinstalleerd te hebben. zijn er weer tips? processor overclocken vind [i:97942f16fe]ik [/i:97942f16fe] wel erg riskant...
Link naar reactie
Met XP had ik hetzelfde probleem, traag als dikket str*nt. Met een nwe installatie was dat verholpen. Maar asl het puur een CPU probleem is zoals jij zegt zal dat niet helpen. "ask dell" zou ik zeggen. Je betaalt niet voor niets extra voor het merk. Mogen ze je ook wel uit de brand helpen.
Link naar reactie
Waarom zou je je proc van normal naar compatible willen zetten dan? De settings zijn goed, lekker laten staan dat. Die vage streepjes heten artifacts en dat betekend dat je je mem dan te hoog hebt geclocked. Je kunt ook proberen de core te overklokken. Processor overklokken zal zoiezo rot gaan met een Dell systeem, je zal dan naar software FSB overklokken moeten kijken, maar als je het riskant vind lekker laten zitten. Videokaart overklokken kan niet zoveel kwaad, gewoon de core speed in kleine stappen verhogen tot ie crasht en dan een stapje terug zetten. BIOS flashen naar een non-Dell bios is vaak riskant, omdat ze er meestal een geheel andere BIOS chip in zetten. Vaak een Phoenix BIOS.
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...