Ga naar inhoud

Hoe Overclocken ? Celeron 2.0 GhZ


Aanbevolen berichten

Ik heb een Intel Celeron 2.0 Gh proccesor. Die heb ik eerder overclockt naar 2,5 gh dat ging perfect, ik heb niet eens de spanning verhoogd. maar toen deed mijn geluidskaart, die bij mij in het moederbord zit het niet meer.! ik zoeken en zoeken.. Toen heb ik mijn processor terug gezet op 2.0 gh.. en toen vond hij de geluidskaart in het moederbord ineens wel! Ik weet niet goed of ik de spanning moet verhogen of verlagen of wat dan ook en tot hoever ik kan overcloken wie kan mij advies geven? Alvast Bedankt ! :D
Link naar reactie
  • Reacties 53
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie
Dubbele post, moe je niet vaker doen :wink: Hoever je kunt overclocken is echt bij iedere CPU anders. Lees hiervoor de FAQ. Probeer toch maar eens in stapje het voltage te verhogen. Ook moet je in stapjes overclocken zodat je kunt zien bij welke CPU snelheid je de geluidskaart verliest.
Link naar reactie
Gewoon proberen, net zolang totdat je geluidskaart het weer wel doet. Je hebt best kans dat die geluidskaart geen FSB van 125 MHz trekt, doordat de PCI snelheid dan te hoog wordt (40 MHz oid) Wat je dan nog kan doen is de FSB op 133 MHz Zetten (dan heb je ieg de CPI 1/4 divider), en hopen dat die celly de 2.66 GHz trekt (denk het wel), desnoods met een beetje extra Vcore. Daarna kan je dan weer verder, 140 MHz proberen oid.
Link naar reactie
[quote:d26077ce0a="Celeronfreak"]Hoe moet moet ik een cpu bench draaien ? met welke software[/quote:d26077ce0a] dat kan met 3dmark [quote:d26077ce0a]ik begin net een beetje met tunen en overclocken... ik ben ook pas 14 jaar.[/quote:d26077ce0a] ben ik jonger :P 47 graden is niet zo extreem warm
Link naar reactie
47 graden is al erg veel, wat voor koeler heb je? De kast open zetten scheelt ook nog. CPU temperatuur stressed kun je benchen met CPUburn: http://users.ev1.net/~redelm/ CPU snelheid kun je benchen met Sisoft Sandra: http://www.sisoftware.net/ 3D mark2001 is ook een goed middel om je cpu te benchen. Laat hem wel een tijd lopen, dus niet één ronde.
Link naar reactie
[quote:f619b43b10]op 2,9 ghz 47 graden is toch niet erg pas als je richting de 60 gaat wordt ie te warm,toch?[/quote:f619b43b10] Hebben we het over warm of [b:f619b43b10]te[/b:f619b43b10] warm? :wink: Op 60 is ie nml nog niet te warm. Met een boxed koeler valt 47C idd wel mee. Maar CPU's kunnen hogere kloksnelheden halen naarmate ze beter gekoelt worden. Met een lekker muziekje heb je geen last van straaljagers :wink:
Link naar reactie
[quote:0a9cbc0e6d]maar ik heb hem nu op 2,6 gh en 1,6 voltage [/quote:0a9cbc0e6d] Stabiel toch? Kun je laten staan of op 2,9 het voltage nog iets verhogen. Let alleen wel op je temperatuur :wink: [quote:0a9cbc0e6d]ik heb een Geforce 2 mx/mx 400 64 mb[/quote:0a9cbc0e6d] Kun je doen, alleen levert dit niet veel winst op. De GF2mx was, meende ik, een gestripte versie van de GTS (had minder pixelpipelines?) Daardoor waren de core en de mem niet de bottleneck, maar de pixelpipelines. (RD, dat weet jij vast beter :wink: )
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...