Ga naar inhoud

Zalman koeler lichter maken?


Aanbevolen berichten

Ik heb onlangs een Zalman CNPS6000Cu koeler gekocht en maak me toch een beetje zorgen omtrent het gewicht. Ik vraag me af of ik het koelblok niet kan lichter maken, bijvoorbeeld door het boren van een aantal gaten (natuurlijk niet in de omgeving waarmee de processor in aanraking komt)? De koeler zal wel iets van zijn koelingseigenschappen verliezen, maar die grote koperen waaiervorm blijft toch behouden. Heeft er hier iemand ervaring mee, of ervaring met afgebroken/uitgerukte sockets (natuurlijk niet door met de kast te gooien of gewoon heel onvoorzichtig mee om te springen)? Die Zalman kan ook niet met vijzen worden bevestigd. Of moet ik me eigenlijk geen zorgen maken?
Link naar reactie
[quote:7c8b9951bd="patrickda"]Ik heb hem al gekocht dus daar is niets meer aan te doen. Hij weegt 462g, dus waarschijnlijk gaat die andere niet 500g lichter zijn.[/quote:7c8b9951bd] oh sorry verkeert gekeken (ik dacht dat je het over de 6500 had, dies 900 gram). Hoe dan ook de AlCu is dan 230 gram lichter. Maar zolang je een beetje rustig doet met je pc, dan is er niks aan de hand
Link naar reactie
# Die koeler zit echt wel goed vast aan die socket hoor, alleen als je nu flink tegen die kast gaat schoppen, hem in de lucht gaat gooien en hem opgooit dan wil die wel afbreken ja ;) Als je naar een LAN party gaat kun je hem gewoon idd horizontaal in de auto leggen en vervoeren aangezien de zwaartekracht naar beneden werkt.
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...