Ga naar inhoud

S-ata vraagje


Aanbevolen berichten

beste mede forum gebruikers, het volgende. Ik ben van plan een nieuwe HD aan te schaffen en denk hierbij aan een met S-ata aansluiting. Dit zit reeds op mijn mobo zodat ik niet ook nog eens een verloopje moet kopen. Ik heb een MSI KT4 Ultra Mobo met S-ata RAID erop. Nu wil ik graag weten of ik hier ook slechts een (1) S-ata HD op kan doen. Want volgens mij is RAID altijd met 2 of meer HD's. Graag jullie hulp!
Link naar reactie
OK, ik heb dus nu 2 HD's op een IDE slot een DVD speler en een CD writer op de andere en daar wil ik dus eigenlijk nog een HD bij hebben. Deze HD heb ik nog wel ergen liggen. Nu heb ik dit wel eens geprobeerd maar het lukte niet. Hoe moet ik dit doen. Kan ik gewoon de HD met een IDE kabel op de RAID port doen en word deze dan herkent? of moet dit anders?
Link naar reactie
[quote:e8948a7004="robindeurloo"]OK, ik heb dus nu 2 HD's op een IDE slot een DVD speler en een CD writer op de andere en daar wil ik dus eigenlijk nog een HD bij hebben. Deze HD heb ik nog wel ergen liggen. Nu heb ik dit wel eens geprobeerd maar het lukte niet. Hoe moet ik dit doen. Kan ik gewoon de HD met een IDE kabel op de RAID port doen en word deze dan herkent? of moet dit anders?[/quote:e8948a7004] Ik dacht dat je wilde weten of je ook één Serial Ata schijf (nieuw aan te schaffen) in plaats van twee op je Serial Ata (RAID) controller aan kon sluiten. Nu heb je het over een oude Parallel Ata met een flatcable die je nog hebt liggen :-? Bart
Link naar reactie
klopt, eerst was ik van plan om een oude HD erbij te hangen, maar na dit een aantal keer geprobeert te hebben kreeg ik dit niet voor elkaar. Toen had ik zoiets van "dan koop ik maar een nieuwe" en vond dus dat dit een S-ata moest worden. Maar omdat ik niet zeker wist of er dus ook maar een S-ata HD op kom heb ik dat dus even gevraagd. Dit blijkt dus te kunnen en nu was ik ook benieuwd of het dus ook kan met een "oude" IDE paralelle HD. Dit kan dus ook blijkbaar en dus hoef ik misschien niet direct een nieuwe HD te kopen (hoewel die oude die ik nog heb liggen maat 10Gb is). Zo zit het dus! Maar even wat anders. Heb dus geprobeert om die oude IDE HD aan te sluiten via mijn RAID port, maar ik krijg hem dus weer niet aan de praat. Wat doe ik verkeerd? Dit kan toch wel als windows enzo al op een ander schijf staat, of moet dit tijdes de installatie van windows (F6 drukken)
Link naar reactie
Dat boekje zit er inderdaad bij :) maar maar dat heet SERIAL ATA RAID Quick User's Guide. Dus dat leek mij alleen voor S-ATA. Maar inmiddels heb ik hem dus aan de praat in de IDE RAID port. Blijkt dat wat in het boekje staat ook geld voor IDE RAID. Was dus een beetje verwarrend. Dank voor jullie hulp.
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...