Ga naar inhoud

Niks meer na fdisk /mbr


Aanbevolen berichten

Hoi, ik heb hier voor de zoveelste keer een Packard Bell Platinum 450K systeem staan van familie om opnieuw te installeren. Om de zoveel tijd is het gedonder op dat ding, verschijnen er allerlei W98 foutmeldingen, werkt het geluid niet meer en meer van dat soort dingen dus hup formatteren maar weer... :evil: Nu is het wel zo dat er ook vorige keren al bij een leeggemaakte en geformatteerde HD zoiets verschijnt als: Boot Write!! Virus Continue Y/N Dus ik dacht ik probeer de bootsector te repareren met fdisk /mbr maar nu gebeurt er helemaal niks meer. Het lukte me toch al niet om in de bios te komen van dit apparaat (niet met F1, F2, F10 of wat dan ook) maar nu brandt bij het opstarten alleen ff het ledje van de cdromspeler en verder niets, hij laat geen PB opstartscherm meer zien en zoekt ook niet naar het floppystation. Ik heb ook de CMOS nog gecleard door de jumper te verzetten en weer terug te plaatsen, maar helaass... Het lijkt me sterk dat ineens het moederbord de geest heeft gegeven... Wie zou er nog iets weten om te proberen?? Groeten, Marco
Link naar reactie
Die virusmelding kan wel kloppen, waarschijnlijk staat in de bios de virus protection nog aan. Je kan even kijken wat hij doet met bijna alles los geplugt, zoals PCI kaarten en drivestations. Als het dan wel werkt, 1 voor 1 weer in elkaar zetten, en kijken wat de oorzaak is. Doet hij het dan nog niet, probeer dan eens je geheugen, VGA kaart, en CPU als dat kan apart te testen. Helpt dat ook niet, dan is de kans groot dat je mobo stuk is. [Dit staat overigens ook in onze prachtige FAQ]
Link naar reactie
Geen paniek denk ik, heb dat zelf ook eens gehad met een Packard Bell [color=blue:8ade4ca6dd](ben er nu van verlost, al staat hij nog bij mijn dochter)[/color:8ade4ca6dd] Ik weet alleen helaas niet meer wat er aan gedaan is, kon er zelf niet uitkomen maar zal eens voor je informeren wat mijn PC monteur (lees vriend) daar aan gedaan heeft. Wat ik wel weet is dat er een schone versie Windows op gegaan is wat een stuk beter functioneerde, moest wel wat nieuwe hardware aanschaffen want niet alle drivers waren beschikbaar. Zo moest er een andere video-en geluidskaart in, maar dat zijn ook de kosten niet, ligt ook wat je er mee doet natuurlijk.
Link naar reactie
BA en Bajnok, bedankt voor de reacties zover... Ik heb een paar dingen losgekoppeld gehad BA, maar dat had geen succes; het mobo geeft ook geen piepsignaal (meer) af bij het opstarten, ik weet eigenlijk niet zeker of ie dat ooit gedaan heeft.... Tis wel toevallig; een week of 2 geleden begaf het mobo van mijn eigen pc het ook al, maar toen met een luide piep middenin een game... die is gelukkig wel gerepareerd/vervangen binnen de garantie want hij was nog geen jaar oud. Deze pc is een wat ouderwetser beessie; het moederbord is van het type Microstar/MSI MS6119 met een soort insteekkaart voor je processor... waar haal je zulke oude spullen nog en is die hele pc het nog wel waard..? Maar goed, ik zal nog even afwachten of Bajnok nog met wat handige informatie komt, alvast bedankt. :lol:
Link naar reactie
Mja,als je mobo stuk is, dan zal je een Slot 1 mobo moeten zoeken. Die zijn niet meer nieuw te krijgen, maar wellicht nog ergens tweedehands. Als dat niet werkt kan je altijd nog naar een Socket A mobo kijken, bijvoorbeeld de ECS K7S5A, met een goedkope duron CPU oid. Dan zal je alleen wel moeten kijken of je voeding dat ook trek etc.
Link naar reactie
Tja, 't is onvoorstelbaar :-? maar vanavond met de moed der wanhoop nog eens in die bak gekeken, hem op zijn kant gelegd en toen zag ik 'm ineens weer opstarten met BIOS-scherm en zoeken naar een floppy-station Alle instellingen waren uiteraard wel gewist in de BIOS maar die kon ik weer terugzetten.... En nu draait ie weer met Windows :P , dus wat dit nu allemaal geweest is ??? Ik weet het niet.... Groeten, Marco
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...