Ga naar inhoud

Koeler op grafische kaart


Aanbevolen berichten

Heb een 6cm koperen blok met heel veel dunne ribbetjes en een 6cm Delta fan erop (4200rpm), volgens de collega waar ik em van overkocht is het een Alpha blok. Ondanks die airflow in mijn bak wordt de proc toch nog 48 idle :-? Ik zoek dus een 6cm fan die effectiever blaast... Bart
Link naar reactie
80mm er op zetten kan je doen, met eeen fanduct, je kan er een casefan direct op laten blazen, of je kan de delta 60HP fan kopen. BTW, Alpha heeft geen volledige koperen blokken. Alleen hebben ze de PEP66 en de PAL6038, maar die hebben beiden alleen een koperen bodem, verder zijn ze alluminium. Je moet trouwens ook niet al te veel naar de temp kijken, tegenwoordig wordt er met de interne sensor gemeten, ipv onder de CPU. Ik schrok eerst ook van de temps die mijn 8K3A (50 ipv 40 graden op een Shuttle AK35GTR) gaf, met XP2000+ en een Alpha 80mm blok, maar nu maak ik me er niet meer zo druk om. De temps zijn gewoon hoger met de interne diode. Zolang het spul maar stabiel blijft is het prima volgens mij, alhoewel ik wel 60c als max aanhou.
Link naar reactie
[quote:50f5ec06e8]BTW, Alpha heeft geen volledige koperen blokken. Alleen hebben ze de PEP66 en de PAL6038, maar die hebben beiden alleen een koperen bodem, verder zijn ze alluminium. [/quote:50f5ec06e8] Zoiets dacht ik al, kon op de Alpha website en ook in tests niets erover vinden. Overgekocht van een collega die zei dat ie van Alpha was :-? Lijkt het meest op een Coolermaster HCC, maar dan zonder heatpipes Zit iig wel een Delta fan op :wink: Maar welk merk is dat blok dan? Heb er geen plaatje van helaas.... Bart
Link naar reactie
Wees blij dat ie niet harder draait! :wink: :lol: Als ie nóg harder zou draaien maakt ie helemaal een takke lawaai! Ik heb een TT Vulcano 7+ en die draait altijd in de 'low' stand (+/- 3200 RPM, want als die in de medium stand staat vind ik hem al veel te irritant! (med is +/- 4900 RPM)
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...