Ga naar inhoud

Opstarten pc > zwart scherm, fans draaien wel


Aanbevolen berichten

Hoi, ik ben bezig een systeempje in elkaar te zetten met de volgende onderdelen die ik nog had liggen: Epox 8k3a mobo (via kt 333) Gf 4 mx 460 Athlon Xp 1800 + 128 mb pc 2100 ram (cl 2.0) Chieftec kast + chieftec voeding Ik heb de bovenstaande zaken ingebouwd en aangesloten. Bij de 1e keer opstarten had ik geen beeld en piepte de pc (ik geloof dat de code met de vga kaart had te maken, weet het niet zeker meer..) Ik heb toen de pc uitgezet en weer aangezet. Hierna kreeg ik beeld, ik zag een melding in het scherm dat de cpu was gevonden, hierna bleef het hele zooitje hangen. De pc reageerde niet op invoer van het toetsenbord. Ik heb toen de pc weer uitgezet en aangezet. De fans draaien, maar ik krijg geen beeld.... ook hoor ik geen pieptonen. Ik heb de videokaart op een ander systeem getest, die is goed. De fsb jumper staat goed (133 mhz) De geheugenmodule heb ik uit een andere pc gehaald, de module heeft daar altijd zonder enige problemen gewerkt Ik heb ook al het bios gereset m.b.v. de jumper, dit biedt ook geen oplossing.... Zou het mobo brak kunnen zijn? Het hele zooitje heeft ieg één keer wat op het scherm laten zien....
Link naar reactie
# Met brak mem piept ie dacht ik ook niet, dus test die module als het kan ff in een andere PC. # Andere mogelijkheid is idd een brak mobo, al blijft het dan vreemd dat ie eerst een foutcode geeft, dan beeld en dan niks doet. Meestal zijn ze echt goed dood als ze niet werken. # Derder mogelijkheid is doorgefikte proc, het kan zijn dat je koeler niet goed contact maakte met de core of dat de fan niet draaide. Hem je hem niet verplaats oid na het bouwen? Anders zou je misschien de core gecrushed hebben als de koeler niet goed vast zat.
Link naar reactie
ik heb op de cpu na alle andere onderdelen getest in mijn andere pc, al deze onderdelen werken goed... De cooler werkte ook goed, ik heb hem btw van de cpu afgehaald, ik kan niks vreemds ontdekken aan de cpu, ik neem aan dat je het wel kunt zien als je de core hebt gecrushed? Ik ga ieg morgen ff met het mobo langs de leverancier...
Link naar reactie
volgens mij moest je cpu dood zijn zou je pc zelfs niet 1 keer beeld gegeven hebben, maar indien uw mobo serieuze mankementen heeft kan het wel zijn dat het eens of af en toe een teken van leven geeft, er kan ergens (ofwel door fabrikagefout ofwel door fysiek geweld) iets in kortsluiting liggen of dergelijks.
Link naar reactie
[quote="Marcel de Reus]# Derder mogelijkheid is doorgefikte proc, het kan zijn dat je koeler niet goed contact maakte met de core of dat de fan niet draaide. Hem je hem niet verplaats oid na het bouwen? Anders zou je misschien de core gecrushed hebben als de koeler niet goed vast zat.[/quote] # FF een opmerking tussendoor, als de fan niet draait is dat niet zo'n ramp... voor een paar seconden, zelfs een paar minuutjes houdt ie wel uit (in DOS). Zolang de heatsink er goed op zit kan het wel ff.. :) Natuurlijk niet goed, maar je cpu kan wel wat hebben. De fan is tenslotte alleen om de heatsink af te laten koelen (niet de cpu, dat doet de heatsink nl).
Link naar reactie
Dat klopt idd, mijn PC heeft eens een nacht aan gestaan toen de fan uitviel, werd wel heet en liep vast, maar ging niet stuk. Wel heb ik eens met een Athlon 1000 gehad dat ik een tempsensor onder de heatsink maakt, en dat de heatsink vervolgens geen goed contact maakte. Dan is het dus wel na 5 seconden over.
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...