Ga naar inhoud

2400+ (2 GHz) stabiel als 2600+ (2,08 GHz)???


Aanbevolen berichten

[quote:ff35a171f6="The Avenger"]Ja, stom van me. Maar dat reepje is een PC2700, dus ik blijf erbij dat je hem op 166mhz (Async :D ) moet zetten. Hij is ervoor gemaakt, dus dat zou gewoon goed moeten werken.[/quote:ff35a171f6] nee, je begrijpt het een beetje verkeerd denk ik... op het moment dat je het reepje async van de FSB laat lopen, verlies je een stukje performance... nu als je mobo het aankan, en je zet de FSB op 166 mhz, en je reepje laat je dan sync lopen, dan heb je veel meer winst.. ik heb het zelf ook getest op mn Epox.. in Sandra benchtest: async: 2600 MB/s sync: 3080 MB/s dus zoals je ziet maakt het meer dan 400 MB/ s uit.... vraag 2 alleen is, kan die albatron die speed aan??? zet gewoon eens je FSB op 166 en de MP op 12... je zit dan weer op een XP2400, maar zo kan je eerst even testen of je mobo de FSB wel ondersteund.... je dividers staan dan ook weer normaal, dus daar zal het probleem niet liggen..
Link naar reactie
Mijn MP op 12 zetten heb ik ook al aan gedacht, maar het grote probleem is dat hij niet lager dan 13 kan :( Als ik de MP op 13 zet en de FSB op 154 werkt alles wel gewoon. Met FSB op 160 dus als de CPU op 2080 draait is de pc niet stabiel en valt hij na +/- een uur uit (soms nog eerder).
Link naar reactie
[quote:ce17e7fcdd="The Avenger"]Ja, stom van me. Maar dat reepje is een PC2700, dus ik blijf erbij dat je hem op 166mhz (Async :D ) moet zetten. Hij is ervoor gemaakt, dus dat zou gewoon goed moeten werken.[/quote:ce17e7fcdd] Prob is dat je dan je mem hoger dan 166 laat lopen, aangezien er een vaste FSB:mem verhouding is (4:5), zodra je FSB dus 4mhz op hoog gaat, OC je ook je mem 5mhz en om het uit te sluiten dat dat probs oplevert zet je hem dus sync. # Op auto is ook async, tenminste op veel borden wel. Deze pakken dan namelijk de snelheid uit de SPD en die is dus dan 166mhz. Je moet hem dus expliciet op 133mhz zetten. Albatron kan het natuurlijkw el aan, want het is gewoon een KT400 bord.
Link naar reactie
Dus als je je mem async zet en je gooit je FSB omhoog, dan verhoog je de frequentie van je mem alsnog? Vreemd aangezien je denkt, dat je de frequentie vast denkt te zetten. [quote:2977494095]Maar dat reepje is een PC2700, dus ik blijf erbij dat je hem op 166mhz (Async ) moet zetten.[/quote:2977494095] Dan neem ik dit terug :oops:
Link naar reactie
Klopt, je mem gaat dan met je FSB mee. Het heeft ook niet echt veel nut om je mem asynchroon te klokken bij een KT400, veel performance haal je er toch niet uit. Het enige waardoor het iets sneller kan zijn is een relatief lagere latency, doordat de kloksnelheid hoger is. (een latency van 2 kloktikken duurt dan korter als je naar ware tijd kijkt)
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...