Ga naar inhoud

Mobo K7SEM ver 1.0


Aanbevolen berichten

Mobo Elite K7SEM ver 1.0 15-Ao1-010100 met Phoenix bios 206. Volgens Elite kan hier max een Athlon 1400 B op. Ik kan niet wijs uit de Athlon aanduidingen met B of C erop en wil graag weten wat de ervaringen met dit board zijn. Ik ken al die benamingen niet zoals Thouroughbread en Thunderbird en wil weten voor ik iets aanschaf wat wel en niet kan. Hier heb ik dikwijls gemerkt dat er veel AMD fanaten zijn dus lanceer ik de vraag maar hier! Wie helpt me op weg ?
Link naar reactie
http://www.ecs.com.tw/products/pd_spec.asp?product_id=78 Hij ondersteund dus maximaal 200mhz FSB. Daarom kan er dus idd maximaal een Tbird 1400mhz 100mhz FSB op. Je kunt er natuurlijk wel een Athlon XP in zetten, maar deze zal dan veel langzamer lopen dan waar hij voor gefrabriceerd is.
Link naar reactie
ben het er volgens mij niet helemaal mee eens dat omdat ik ook de k7sem heb en er een amd xp1700 op heb zitten en die draait op 1466 mhz o.i.d dat is ook het aantal mhz waar hij voor gemaakt is heb ik op dit board vernomen heb er zelf ook al verscheidene vragen over gesteld dit omdat ik dacht dat dit een oud type mobo was is ook zo maar bij mij werkt het wel goed. mijn systeem amd xp1700 nieuwe versie 256 mb maar ik heb er ook niet veel verstand van hoor dus.alleen dit is mijn ervaring heb hem nu 2 maanden
Link naar reactie
nouw echt waar hoor ik had er in het begin ook problemen mee maar volgens mij heb jij mij toen ook zelf geholpen die op te lossen met anderen dat ging ook over de fsb alleen nu staat er bij het opstarten nog wel unknown cpu maar daar heb ik ook over gelezen en ik vind het wel best ga geen nieuwe versie van mijn bios downloaden zolang ik nog geen probleem ondervind functioning as a platform for a high-end pc, the k7sem features a socket 462 accommodating AMD Atlhon/duron processors that support 64/256 kb l2 onchip, and 100/133 mhz hostbus/core speed
Link naar reactie
nou ik had mij nogal druk gemaakt over dat ik een nieuw mobo had gekocht en overal lees over versie zoveel 6 geloof ik maar ben daar nu overheen het werkt goed en als iets goed werkt moet je er verder van afblijfen of het moet al een hobby zijn om er zoveel mogelijk uit te krijgen maar daar gaat het mij niet om ik heb trouwen een troughbred (hoop dat ik het goed schrijf) maargoed geeft dus bij het opstarten 1466mhz aan dus dat geloof ik dan moest trouwens wel in de bios toen een verandering doen iets van 133/133/133/ of 133/33/33 wet het ook niet meer precies
Link naar reactie
Ik heb op verschillende sites van Elite rondgekeken, ook naar biosupdates, en daar ontdekte ik op of via de duitse site dat de biosupdates allemaal betrekking hadden op een Award bios. Maar ik heb geen Award maar een Phoenix bios , met een stikker K7SEM 206 en natuurlijk de Phoenix stikker. Nu komt het board uit duitsland, zal daar iemand kale boarden uit Taiwan hebben gehaald en er een eigen bios in hebben geprikt, lijkt me sterk. Een mailtje naar Taiwan is onderweg, ik wil weten wat er aan de hand is met dat board voor er mee aan de slag te gaan en een CPU te kopen. De Award biossen ondersteunen tot en met Athlon + 2200 boven een bepaald versie nummer ? Stronger weet jij wat voor bios in jouw board zit , ben ik nu wel nieuwsgierig naar? Jouw mobo is een versie 1.0 ?
Link naar reactie
ik heb recent de K7SEM ook gekocht om servertje te draaien, PCB versie 1.0 met AWARD bios, recent geflashed met laatste versie; veel voor weinig; zit DURON 1000 in Volgens site ECS ondersteuning voor ATHLON XP procs. Volgens de zaak waar ik plankje heb gekocht kon er zelfs een 2400 + in, niet geprobeerd hoor......
Link naar reactie
Kan in een oem-pc hebben gezeten, dus als er andere biossen geprikt kunnen worden kunnen er ook originele ingezet worden. Het is toch niet zo dat het board ook een beetje oemig is, of te wel dat het enige prijsafhankelijke aanpassingen kan hebben? Kunnen er ook biossen los gekocht worden, kant en klaar geupdate? Lijkt me wel een oplossing, of een laatste update downloaden en branden ?, daar heb ik toevallig wel een adresje voor en nog gratis ook, zou dat de oplossing zijn ? :roll:
Link naar reactie
# Of er zondermeer een ander BIOS in kan is de vraag, maar dat kun je gewoon proberen, zolang je de originele chip maar achterhoud. # Je kunt idd wel een losse Award chip bestellen (vaak bij de mobo leverancier) en deze met de nieuwste BIOS op een flop bij iemand met een EPROM writer afleveren.
Link naar reactie
  • 2 maanden later...
Hoi, De oude bios was een oude flash-eprom van Phoenix die geflasht was met een Award bios. Heb een gewone eprom laten branden met een verse bios van Award en het bord draait nu tevreden met een Athlon 2400, de 2600 was moeilijk te krijgen,maar het is met dit oude boardje toch een beresnel ding geworden(voor mijn doen) Toch leuk voor een boardje dat eigenlijk maar een 1400 aankon, misschien ga ik die 2400 nog een trap na geven als dat tenminste zin heeft met SDram. Alsnog nogmaals bedankt Groetjes Alipapa
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...