Ga naar inhoud

Schijf gecrashed


Aanbevolen berichten

Gisteren viel pardoes tijdens computeren de stroom uit en nadien wilde ik de PC opnieuw opstarten maar hij bleef hangen met een blauw scherm. Het advies was starten in de safe mode .Dit geprobeerd maar kreeg daarop weer een melding waarin ik maar een mogelijk kreeg en dat was rebooten . Tijdens scandisk in DOS bleef hij hangen op 78 % op C: Als ik in DOS keek naar DIR op C/D/E dan gaf hij wel alles netjes aan ofwel gegevens waren er nog .Ik wilde wat gegevens die ik nog op E: had staan veilig stellen maar de crash . Windows startte niet op dus dacht ik dat verhaal is over en heb in FDISK C verwijderd waardoor D: werd C: geformateerd ,actief gesteld en proberen daar windows op te installeren en dat ging een tijdje goed tot ik weer een SU ??? melding kreeg en het enige wat ik kon doen was de setup afbreken . Nu ik toch nog wat gegevens heb staan op D: veilig stellen Bij voorbaat dank Ik heb ondertussen een nieuwe schijf geinstalleerd en de gecrashte als slave geinstalleerd die ik wel onder DOS kan bekijken maar in WIN word hij niet weergegeven . Zou het mogelijk zijn onder DOS die gegevens te copieren naar mijn nieuwe schijf ,ik heb geen idee welk commando ik daarvoor moet gebruiken ,iets van xcopy maar hoe en wat is mij onduidelijk. Ik weet ook wel dat je voor een flink bedrag je gegevens kan teruglaten halen maar dat heb ik er ook weer niet voor over. Is er nog evt nog een andere mogelijkheid
Link naar reactie
Inderdaad met xcopy. Tenminste als xcopy nog aanwezig is. Even uitproberen in DOS-venster met xcopy/? Je krijgt dan alle opties te zien die je met xcopy kan uitvoeren. In dit geval wordt het dan xcopy bron doel /E Heb je geen xcopy in je DOS-mode zitten, dan heb je een gigantische klus, maar kan het met het commando copy *.* D.w.z. eerst met Windows de mappenstructuur maken, en vervolgens in DOS in elke map gaan staan en dan copy *.* doeldirectory Vroeger had je voor DOS een voorloper van Windows, genaamd GEM, waar je net als in Windows complete mapstructuren kon verslepen. Misschien kan iemand je daar eventueel nog aan helpen. Jan de Boer
Link naar reactie
stel mijn documenten staat in de root. En je wilt mijn documenten naar c: kopieeren. Dan doe je dit (je moet wel in de root staan): copy mijn documenten C: Ik dacht dat dat het was. En als dat niet lukt ga dan in mijn documenten zitten en kopieer dan per file (niet erg handig maar beter dan nix).
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...