Ga naar inhoud

Er blijft sop achter in machine


Aanbevolen berichten

Hallo, Ik heb een 6 jaar oude siemens wasmachine. Hierbij heeft hij een probleem, er blijft namelijk sop achter in de was, duidelijk zichtbaar voor het raam. Ook is de was nog erg nat. Ik heb al naar het filter gekeken. Deze is zuiver. De pomp werkt ook goed, als ik hem op spoelen zet dan spoelt hij een grote hoeveelheid sop weg, echter blijft de was erg nat. Er blijft GEEN water achter in de machine. wat zou dit voor probleem kunnen zijn, mogelijk een onderdeel van het programma wat hij overslaat? Ik heb nog niet gekeken, maar volgens mij doet de machine wel gewoon lang genoeg over het programma. Wij maken gebruik van vloeibare zeep wat in het bakje van de machine gedaan wordt. alle tips zijn uiteraard welkom!!! Alvast bedankt.
Link naar reactie
Een aanvulling op de vraag van Wit_goed: Gaat de machine wel centrifugeren? Zo nee dan heb je de redenen van het natte wasgoed. Mogelijke oorzaak kan zijn dat de pomp niet snel genoeg klaar is met afpompen, het inschakelen van de de centrifuge gang is dan voorbij. Controleer op het vrij draaien van de pomp en knikken in de afvoer slang. Zeep resten kunnen hier ook op wijzen. Gebruik van vloeibare zeep niet te veel en controleer of de zeepbak wel geschikt is voor vloeibaar wasmiddel. Laat de machine een keer een kookwas doen zonder wasgoed.
Link naar reactie
  • 7 jaren later...
Alcaalde voorgeprogrammeerde wascicli( Katoen, Wol....)is dat om je kleding te bentreschermen tegen hevig centrifugeren. Zodus blijft je was tamelijk nat. dit bij delicaatjes, met elastane, wol, gevoelige synthetica, gordijnen....hebben normaal zo'n stand niet inbegrepen( of een flauw aftreksel>> 400 of 600 omw/min. Opteer dan , +/- 15 min met extra centrif.beurt
Link naar reactie
  • Alex sloot dit topic

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties. Stel gerust een vraag door zelf een nieuw topic te openen.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...