Ga naar inhoud

te hoge Vcore?


Aanbevolen berichten

  • Reacties 48
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie
:D [i:64403f0a94]and the winner is....[/i:64403f0a94] :o Dit is wat ik heb gedaan: 1 alles eruit, clear cmos, load failsafe default en opstarten 2 cpucool laten draaien en burnk7 gestart, systeem loopt acuut vast 3 reset 4 opstarten, cpucool laten lopen en 3dmark gestart: opnieuw meteen een bevroren beeld :evil: 5 reset en bios open 6 agp aangepast van AGP 4X verandert in AGP 1X en herstart 7 cpucool aan burnk7 gestart en hij liep 8 na 15 min een temp van 44 / 64 en vcore van 1.68 en toen deze test als geslaagd beschouwd 9 herstart en 3dmark laten lopen: score van 9820. Niet spectaculair maar redelijk lijkt me 10 agp in bios naar agp2x en opgestart: twee keer achter elkaar meteen een vastloper op het moment dat het bureaublad in zicht is. 11 memtest 86 (de 68 versie was uitverkocht) nog niet kunnen laten lopen vanwege tijdgebrek. maar het lijkt me dat AGP1x de oplossingsrichting is hoewel er dan nog wel vastlopers voorkomen in bijvoorbeeld ms cfs#3. Goed het systeem is eerst weer stabiel en probeer het zo voorlopig maar draaiende te houden. Wellicht later nog een nieuwe topic met als titel AGP te laag? Bedankt allemaal voor het meedenken :)
Link naar reactie
ik probeer er ook achter te komen. Niet dat die AGp sizes veel verschil maken. Maar ik vind het toch wel fijn als alles draait zoals het moet. Het licht denk ik niet aan de temps, want die zijn bij mij aardig. Ik ga weer verder zoeken op: http://www.tweak3d.net/faq/faq.cgi Als ik iets vind laat ik het weten. je kunt nu je AGP op 1x staat natuulijk wel je geheugen iets agressiever maken. Dan heb je dat miliscule snelheidsverlies weer een beetje weggewerkt.
Link naar reactie
wel het is me nog niet helemaal duidelijk, maar gezien de (gerelateerde) vragen over dit onderwerp op het ViaArena forum ben ik niet de enige die hier mee zit te klooien. http://forums.viaarena.com/ zoeken op AGP4x Ik heb nog geen tijd gehad mijn hardware in verschillende settings te testen, maar heb wel getest met diverse Via drivers. En dat lijkt inderdaad van invloed te zijn. De 4.43 (Hyperion?) werkt bij mij het slechtst: Agp 4x loopt meteen vast. Versie 4.38 is beter maar nog niet optimaal: madonion loopt in de loopmode na 3-4 keer vast in de nature test. Op agp 1 is de score in het eerste geval echter hoger. uit de vragen op de via site heb ik echter maar de conclusie getrokken dat het hoogstwaarschijnlijk toch ligt aan de via drivers, ongetwijfeld in combinatia met de vga drivers. ER zit momenteel niet meer dan 1x AGP in het vat. De score verschillen zijn overigens erg minimaal tussen 1 en 4x
Link naar reactie
  • 2 weken later...
Goed, only for the record... van t weekend getest met een oude tnt2 video kaart met de nieuwste leverbare drivers. Hoewel deze kaart AGP 4x niet uit zich zelf ondersteund liep ie er prima op. Hetzelfde gold voor de instelling AGP 2x. Opnieuw plaatsen van de gf4 ti 4200 gaf als resultaat vastlopers op modus 2x en 4x. wisselen tussen athlon 2400 en duron 1200 maakte niet uit. het spelen van CF # 3 op hoogste details levert zo nu en dan een schokkerig beeld. Mijn config moet het echter zonder probleem aan kunnen. Het probleem zit 'm blijkbaar in de agp modus, maar is het dan een mobo probleem of vga probleem? Wie het weet mag het zeggen. Ik stop met uitzoeken, en ga wellicht maar eens een ander mobo aanschaffen. :o bedankt voor het meedenken allemaal. Martin
Link naar reactie
Nee, dit is duidelijk je videokaart. ik heb een tijdje geleden ook m'n moederbord de schuld gegeven. Dat terwijl ie het heel goed deed. Ik heb pas ook met een andere kaart getest, daar zal het dan wel aan liggen. Probeer nog eens een andere vergelijkbare kaart. Zo heb ik getest met een Radeon 8500. Liep toppie, geen gezeur meer. Misschien is de fan niet sterk genoeg of is ie kapot.
Link naar reactie
[quote:8328eca6c1]Misschien is de fan niet sterk genoeg of is ie kapot.[/quote:8328eca6c1] de fan van de kaart draait wel. Het is een Asus V8420, dus normaal gesproken moet de fan toch sterk genoeg zijn lijkt me. Een vergelijkbare kaart heb ik niet 123 onder handbereik, maar kan natuurlijk ook proberen de kaart in een ander vgl mobo te prikken en kijken wat er dan gebeurt. dus toch maar weer verder zoeken :-? salv, je wordt bedankt :lol:
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen


×
×
  • Nieuwe aanmaken...