Ga naar inhoud

Miele W2203 Lampje overdosering


Michel-17

Aanbevolen berichten

Sinds enige tijd gaat het lampje \"overdosering\" branden kort na het centrifugeren. Deze storing doet zich voor nadat wij hadden ontdekt dat er een stokje in het pluizenfilter zat, waardoor het schoepje wellicht niet goed kon ronddraaien. Wij vermoeden, aan het wasgoed te ruiken, dat er kennelijk spoelwater in de machine achterbleef. Om die reden hebben wij de afgelopen dagen de machine een aantal keren leeg gedraaid op de hoogste temperatuur. Zeker bij de eerste (lege) draaibeurten was er sprake van flink schuimend water, wat er op duidt dat er kennelijk nog zeep in de machine achter was gebleven. Het spreekt hopelijk voor zich dat wij niet teveel wasmiddel gebruiken. Na het een 2-tal wasbeurten goed gedaan te hebben (dus zonder waarschuwingsaanduiding) geeft de machine vandaag opnieuw een melding. Ook zien wij na het centrifugeren opnieuw schuim op het wasgoed. Iemand enig idee wat hiervan de oorzaak zou kunnen zijn? Alvast bedankt voor je reactie! M.v.g. Michel
Link naar reactie
  • 3 weken later...
Wij hebben hetzelfde probleem. De filter al schoongemaakt. Kookwassen gedraaid. Als we controleren pompt de wasmachine het water goed weg, Moeten de was altijd nog een keer centrifugeren. Gebruiken nauwelijks waspoeder of andere schoonmaakmiddelen meer maar hij blijft overdosering aangeven. De afvoer buis hebben we ook schoongemaakt. Wat kan het nog zijn??
Link naar reactie
Wat verstaat u onder goed wegpompen ? Er moet een volle straal uit de afvoerslang komen. Mogelijk zou er een kledingstuk in de slang van de kuip nar de pomp kunnen zitten of een kledingstuk voor de opening waar die slang op zit. Met een zaklantaarn door de gaatjes van de trommel schijnen, dan kunt u zien of er een kledingstuk tussen de trommel en de kuip zit.
Link naar reactie
Helaas kent deze wasmachine niet een trommel met gaatjes waar makkelijk door heen valt te kijken. Of er wellicht een kledingstuk tussen de kuip of de trommel zit of wellicht voor/in de slang is ook niet te zien. Iemand enig idee hoe je deze trommel open kan maken. Na verwijdering van de deksel en wat schroeven aan de achterkant kan ik de zij- en achterpanelen niet bewegen. Ik ben bang dat ik wat afbreek...
Link naar reactie
  • 1 jaar later...
  • 6 maanden later...
Wij hebben hetzelfde probleem. Navraag gedaan bij de leverancier, Expert. Men gaf daar aan dat het probleem wordt veroorzaakt door de vloeibare wasmiddelen. Bij kwalitatief mindere middelen, goedkopere zei men, koekt wasmiddel aan in de trommel. Daar blijft een laagje achter dat dikker en dikker wordt. Na verloop van tijd wordt de concentratie bij wassen te groot en geeft de machine een overdosering aan. Oplossing: een kookprogramma draaien zonder was met een zak soda in de machine, zonder plastic zak natuurlijk. Dan reinigt de trommel, zeepresten verdwijnen en het probleem van overdosering is verholpen. Bij ons heeft dat geholpen. Het advies is om dit zo nu en dan te herhalen.
Link naar reactie
  • 9 maanden later...
beste mensen, het gaat om de slang van de pomp naar de zeepbak. als die verstopt is gaat de boel op tilt. ik heb een Miele V3860 ( W363 ) waarvan dat lampje overdosering steeds ging branden. hij cetrifugeerde ook niet goed. machtig irritant. dus schoonmaakazijn, soda, machinereiniger, alles bij kookwas. niets hielp. het is onze vierde Miele. ik koop ze altijd gebruikt. vrijwel nooit een probleem. deze had ik net. op zaterdagochtend de machine opengehaald. deksel er af: twee plastic kapjes aan de zijkant verwijderen, de schroefjes los, en openklappen. dan moet het voorpaneel open. de zeskant moer achter het deurtje er uit, de torx schroefjes aan de boven kant er uit, twee dopjes onderste plastic plint er uit, die schroeven er uit, de torx helemaal links onderin er uit. en nog steeds wil de deur niet open. dan blijkt er onder het dashboard nog een lastig te verwijderen torx te zitten. je kunt het paneel ver naar voren buigen en met de schroevendraaier er achter om hem los te halen. dan de deur niet openwrikken maar draai 1 van de twee schroefjes van de deurslot vanger open en draai er een lange dunne houtschroef in, een klein stukje maar. draai dan de andere schroef er uit. je kunt het deurslot dan draaien en er mee spelen. dat is nodig heb ik ontdekt als je alles straks netjes weer in elkaar wil zetten. doe je dat niet dan breekt er een plastic palletje af bij het openen van de \\\"voordeur\\\". is geen ramp maar je hebt de boel niet meer 100% origineel. Als je de deur open hebt (wil maar klein stukje want de manchet zit er vast aan) draai dan de schroefjes van het linker zij paneel los en haal die er af. zoek de slang die van de pomp omhoog naar de zeepbak loopt. op de pomp zit een klem die haal je los. trek de slang van het Y stuk. probeer hem door te blazen. 10 tegen 1 dat hij verstopt is. druk hem op de (buiten)kraan, en spoel hem door. bij mij kwam er een flinke prop zeep drab / modder uit. maak gelijk dat grote rubberen verzamelstuk schoon, het y stuk schoon, slang er weer aan, en de boel weer monteren. even opletten met dat deurslotje. door die houtschroef voor nood kon ik die in de goede positie manoeuvreren. en dan draai je er 1 originele schroef in en de houtschroef er uit en de ander originele schroef er weer in. deksel er op etcetera. onze machine draait weer perfect! lampje blijft uit, centrifugeert als een dolle. let wel: mogelijk kan mijn gepruts op een andere / betere manier. ook kan het per type Miele verschillend gemonteerd zijn. ga er gewoon rustig mee aan de gang, let op dat je alle schroefjes weer op de goede plek terug zet. en haal voor je begint de stekker er uit en doe de kraan dicht. en tap het pompje af anders krijg je straks water bij het loshalen van de slang.
Link naar reactie
  • 1 jaar later...
De Reactie van Jan klopt als een bus.... Ook wij hadden het probleem van het overdoserings- lampje en het slecht centrifugeren. gecontroleerd of er per ongeluk iets tussen de trommel was gekomen. nee dus. Toen maar de zijwand ook verwijderd en ja hoor. de bewuste slang van de pomp naar het zeepbakje was wel degelijk behoorlijk verstopt. na doorspoelen kwam er eemn hoop smurrie uit. hopen dat het nu verholpen is. zo niet dan laat ik het nog weten. bedankt Jan.
Link naar reactie
  • 6 maanden later...
ook ik heb het probleem dat het lampje blijft branden en dat ik steeds de machinne weer aan moet zetten zodat die verder gaat met de wasbeurt dus als ik het goed lees de slang schoonmaken filter schoonmaken en dan de machinne op 90gr zonder was of wasmiddel laten draaien dan moet dus het probleem op gelost zijn?
Link naar reactie
  • 4 maanden later...
Op onze Miele W487 WPS ging ook het "overdosering" lampje branden. Ik heb Jan's advies opgevolgd en bleken inderdaad de slang, het Y-stuk en de balg tussen zeepbak en trommel zwaar vervuild en dichtgeslibt te zijn. Het was ook de zelfde bruine prut die ik vroeger in de manchet had. Ik heb dit destijds verholpen door op hogere temperaturen en met waspoeder te gaan wassen, maar deze prut zat er nog van vroeger in. Vroeger zat er ook grijze naar zwavel ruikende afzetting in de pluizenfilter. Dit bleek opgelost materiaal van het trommelkruis te zijn. Als het opgeloste trommelkruis tijdens het centrifugeren afbreekt, is de machine totalloss. Dus als je een Miele wasmachine niet wilt slopen, gebruik dan geen vloeibaar wasmiddel op lage temperaturen!
Link naar reactie
  • Alex sloot dit topic

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties. Stel gerust een vraag door zelf een nieuw topic te openen.
  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...