Ga naar inhoud

Vreemde zoem, en wasprogram niet afmaken


Willeke

Aanbevolen berichten

Hallo, ik heb een zanussi zaffiro 1400 Sinds kort maakt hij een vreemd geluid als hij een wasprog moet beginnen. Dan hoor ik eerst een halve minuut een rare zoem....Dan pas pakt hij water, en gaat hij aan de gang! Dat geluid hoor ik ook als hij gaat spoelen, en klaar is met spoelen! Het is ook al voorgekomen dat hij niet gecentrifugeerd had, en 1x in de zoveel wasbeurten maakt hij het prog niet af, maar piept hij constant 2x snel achter elkaar, en knippert er een lampje aan bij einde! Je kunt het deurtje dan niet openmaken! Is er iemand bekend met dit probleem? Groeten Willeke
Link naar reactie
Ik heb een zanussi 1200 F1225 met ongeveer dezelfde problemen. Hij start normaal, draait een (groot) gedeelte van het programma (bijv 1,5 uur bij 60 graden) maar stopt dan gewoon. De was is kletsnat, dus niet gecentrifugeerd, maar halverwege het programma wordt er wel op lagere toeren gecentrifugeerd. Het ligt echt niet aan de afvoer, die hebben we helemaal uit elkaar gehaald, slangen los, bal los. Ik heb ook nog een elastiekje uit de pomp gehaald, en de pomp lijkt verder ook soepel te draaien: op 1 punt weerstand en dan vlot door, dat hoort toch bij een wasmachine pomp? Soms maakt hij ook een raar geluid bij het centrifugeren en centrifugeert dan ook niet verder. Ik heb zelfs minimaal een keer gehad dat het leek alsof hij water nam tijdens het gaan centrifugeren...
Link naar reactie
oke ik ben echt geen techneut ofzo :P ahaha Maare, als ik het onderste mini deurte open doet, dan kan ik er iets uitdraaien....een soort langwerpig ding die uit een koker komt! Die heb ik eruit gehaald, en schoon gemaakt! Is dit de filter? En wat moet ik er dan nog meer uithalen om bij de pomp te komen? Komt miss heel dom over, maar heb er echt geen verstand van! Alleen hoe ik een was moet draaien haaha
Link naar reactie
nee, deze was niet heel vuil! Zaten een paar haren in, en een 50cent muntje! Waar zit de pomp dan? Hoe haal ik die eruit....kun je die ook schoonmaken? Of moet het dan wat anders zijn? Hij zoemt nu niet meer zo gek, een stuk minder iig! Maar hij blijft piepen, en op einde knipperen, terwijl hij nog helemaal niet klaar is! Dan kan ik het deurtje ook niet openen! Dan zet ik hem op spoelen, en dan doet hij het wel ineens! Heel vreemd!
Link naar reactie
  • 4 jaren later...
Goeiedag! Beetje laat met mijn reactie ( 4 jaartjes maar haha ) maar hoop dat iemand nog actief is~? Ik heb ook een probleem met dezelfde machine en heb idd alles schoon gemaakt. Aantal vraagjes: 1) kan ik alle bovenstaande onderdelen ook gewoon afspoelen? (mogen de onderdelen nat worden en zo ja, alleen spetters of bij wijze van kopje onder)? 2) die pomp, kan ik die er bij wijze van gewoon uit rukken (na verwijderen schroefjes uiteraard)? en kan ik die vervolgens ook nat maken? Ben benieuwd of ik nog antwoord ga krijgen...! Fijne avond iig mensen! Hr. Jeroen
Link naar reactie
  • Alex sloot dit topic

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties. Stel gerust een vraag door zelf een nieuw topic te openen.
  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...