Ga naar inhoud

Mijn Zanussi start niet meer


e.devlieger

Aanbevolen berichten

Voor mij is deze site nieuw, dus ik hoop dat ik het zo goed doe. Ik heb een Zanussi ZWG 3163, van aug. 2007. Hij deed het altijd goed, tot deze week. Wij zijn de bijkeuken aan het opknappen en moesten de machine verplaatsen. Hij is alleen iets van de muur afgeschoven. Nu kan ik alles instellen, dan hoor je een licht gebrom maar hij start niet op. Ik heb de waterslang nagekeken, of die verstopt zat, ik heb ook het afvoerbakje nagekeken, alles was goed. Zijn dit genoeg gegevens of wil je nog iets. groetjes en alvast bedankt. Els
Link naar reactie
  • 9 maanden later...
  • 3 maanden later...
Ik wil eigenlijk even terug inhaken op het eerste bericht...Ik heb namelijk hetzelfde met mijn Indesit. Enkele dagen geleden heeft hij nog gedraaid, nu start hij niet en krijg ik ipv water pakken, een licht gebrom. Zoals de TS ook had. Helaas is er verder niets meer gepost hier, maar misschien iemand anders die me verder kan helpen voordat ik een nieuwe wasmachine aanschaf? Bijvoorbeeld, inlaatventiel?? Waar zit dat, kan ik dat zelf, hoe controleer ik dat?
Link naar reactie
Ga ik eens doen.. Had voor de zekerheid even gecheckt of er wel water uit de kraan kwam ;) (afgelopen weekend is e.e.a. afgesloten geweest ivm lekkage in de flat..) maar dat werkt hihi. Zal ook meteen even filter weer eens checken. Over spoelen/wasverzachten, geen idee of die dat daadwerkelijk goed doet, het draait maar daar is ook alles mee gezegd...hij heeft natuurlijk geen water gepakt in het stukje ervoor...
Link naar reactie
Hm, bedacht me later dat die controle van de bakjes niet mogelijk is omdat hij geen water pakt. Heb het toch even geprobeerd, geen resultaat. Heb alle programma\'s (1 t/m 8) getest, ze beginnen allemaal met brommen. Het enige dat goed werkt, is centrifugeren. Ook filter losgemaakt, maar heb slechts een klein dopje wat ik eruit kan halen.
Link naar reactie
Het eerste en tweede deel van je topic spreken elkaar tegen. - neemt geen water - kan wel spoelen. Voor spoelen heb je water nodig. Dit komt via de hoofdwasbak binnen, deze zal dus nat moeten zijn. Alleen het eerste programma van een wasprogramma geberuikt de voorwas, dus bakje 1. Brommen betekend geen of te lage waterdruk. Kan logisch zijn, als de water druk er af geweest is komt er soms troep vrij uit de leiding. Dit zit dan nu op het filtertje tussen kraan en slang of slang en machine. Wat is het type nummer en heeft de machine ook een Aquastop (= grijs blok aan de kraan)? Of een losse waterstop die niet bij de machine hoort?
Link naar reactie
Ja klopt, sorry niet helemaal duidelijk geweest...Maar het spoel gedeelte start wel, alleen kan hij niks zonder water. Het type is WI142. Er zit inderdaad een aquastop op. Deze dus schoonmaken? (sorry ben een leek met wasmachines...weet hoe die aan moet en daar is alles mee gezegd...)
Link naar reactie
Nadeel van vrouwen die multitasken is, dat dingen half gelezen worden...Het moet zijn losse waterstop. Ik ga zo eens kijken of ik bij de aansluiting op de wasmachine kan komen zonder het hele apparaat uit zijn hok te halen (staat lekker makkelijk in een washok waar die net in past). Als ik de filtertjes heb gereinigd (slang ook meteen ff doorspoelen?) en er is nog geen verandering.., enig idee wat het dan zou kunnen zijn? Of dan maar eens een monteur laten komen die \'m uit elkaar haalt? Bedankt zover i.i.g.!
Link naar reactie
Nou, was dat ff simpel zeg... Waterstop blokkeerde de boel denk ik. Ik had hem eraf gedraaid om schoon te maken, er stak aan de onderkant een palletje uit, deze heb ik ingedrukt....stop en slag er weer aangedraaid en de wasmachine staat weer te draaien :) ....had ik toch bijna een andere wasmachine gekocht zeg.. Bedankt!
Link naar reactie
  • 3 jaren later...
  • 3 jaren later...
mijn Zanussi ZF842 wasmachine start niet meer, lichtje brandt wel maar er gebeurd niets, 'k heb wel ervoor geregeld de filter moeten losmaken om het water te laten wegvloeien omdat ie niet kon centrifugeren, als het water eraf was deed ie terug wat gevraagd werd, ik dacht dat de pomp het aan 't begeven was, omdat de wasbeurten erna alles terug in orde was, maar nu weigert ie terug dienst, dit is het eerste mankement dat ik aan dit machine heb, moest dit nog te repareren vallen zou ik dit nog graag gerepareerd zien, kan er mij iemand helpen of tips geven aan wat het zou kunnen liggen?
Link naar reactie
  • Alex sloot dit topic

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties. Stel gerust een vraag door zelf een nieuw topic te openen.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...