Ga naar inhoud

Droogkast Bosch Maxx7


Aanbevolen berichten

WTV4302FG/15 FD 9201

Beste deze is hier voorgekomen enkele jaren geleden , maar mijn droger geeft na enkele minuten ook de foutcode F09 , ik dacht na opzoeken op internet verwarmingselement stuk , nieuwe aangekocht geherinstalleerd , machine volledig gereinigd met stofzuiger en compressor , krijg ik nog steeds de foutmelding na enkele minuten nu ben ik einde raad wat dit probleem kan zijn wie kan mij helpen aub

mvg

Patrick

Link naar reactie

Helaas is het er  goed uitzien in de electrotechniek geen garantie, dat het ook goed werkt.

Alleen meten is weten!

 

Hoe heb je bepaald dat de NTC goed is? Wat voor type zit er in? 4,8K?

Op 18-9-2024 om 14:18, Patrick M zei:

Beste deze is hier voorgekomen enkele jaren geleden , maar mijn droger geeft na enkele minuten ook de foutcode F09

Wat bedoel je met het eerste stuk van die zin?

 

Wat meet je op ingang van de print aan weerstand, is die hetzelfde als op de NTC?

Meet ook de tweede NTC eens (in de buurt van de kanalen in de deur)en controleer hem.

Je hebt het element vernieuwd, dus ook de beveiligingen die er op zitten?
Of is er soms een getript omdat de machine te heet is geworden?

 

Deze foutmelding geeft aan dat de verwachte temperatuur niet op tijd gehaald wordt.

Dus kunnen er nog andere mogelijkheden zijn, zoals slechte relais van de verwarmingselementen, of slechte solderingen hiervan en in mijn documentatie komt het ook wel voor dat de beveiligings clixons getript of defect zijn. Dus zal je het hele systeem eens goed na moeten lopen en nameten op de vermogens die er gebruikt worden.

Daarbij is een verbruiksmeter een zeer nuttig instrument, dat haast niets kost maar je wel een schat aan info oplevert. En het is ook nog eens veilig omdat je niets open hoeft te maken.

Met vriendelijke groet,  

 

Lampje   Lampje-kl.jpg.24efe35bebc578de8497820696a9554d.jpg

Link naar reactie

Voor printen betaal je de hoofdprijs (320,75), terwijl de relais nagenoeg niets kosten, slechts een paar euro.  Maak mijn witgoed zelf! Onderdelen Ik maak mijn witgoed zelf

 

Maak eens een foto met veel licht in close up, van de soldeerzijde van het relais.

En ook de tekst op de relais zodat we het juiste relais kunnen zoeken
 

Ben je er niet toe in staat het zelf te repareren, dan zijn er nog de Repaircafe's, waar ze je graag helpen, als je daar de onderdelen levert en zij het er in solderen.

Ook zijn er nog tussenoplossingen van de printreparateurs, die dit voor een euro of 60 doen.

Met vriendelijke groet,  

 

Lampje   Lampje-kl.jpg.24efe35bebc578de8497820696a9554d.jpg

Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...