Ga naar inhoud

Probleem met windows defender in windows 11 pro


Martin1940

Aanbevolen berichten

Sinds ruim een week heb ik problemen met windows defender, ik kan geen handmatige scan meer uitvoeren omdat in defender de popup voor virus beveiliging niet meer zichtbaar is. Ik krijg de melding dat de pagina niet is gevonden en dat ik de IT beheerder moet inschakelen. Dit gebeurt ook als ik inlog als administrator. Ik kan wel handmatig scannen als ik malwarebytes installeer, maar waarom zou ik betalen als hetzelfde gratis moet kunnen

Link naar reactie

Dat is vervelend, heb je het al geprobeerd via een andere webbrowser of om je cookies te verwijderen? 

Via deze link kan jij ook inloggen op de beveiligingspagina van Windows, hopelijk werkt het zo wel: https://login.live.com/login.srf?wa=wsignin1.0&rpsnv=16&ct=1692623556&rver=7.3.6960.0&wp=SA_20MIN&wreply=https%3A%2F%2Faccount.live.com%2Fproofs%2FManage%3Fuaid%3D826b3f5b05854e108e985e1fb7d6232b&lc=1033&id=38936&mkt=nl-NL&uaid=826b3f5b05854e108e985e1fb7d6232b 

Link naar reactie
  • 5 weken later...

Het klinkt alsof je een virus hebt wat zich voordoet als Windows Defender.
Virussen maken vaak gebruik van group policies om het verwijderen van zichzelf tegen te gaan zoals bijvoorbeeld wordt gedaan in een zakelijke omgeving.
Als dit een privé machine is, is de melding over de 'IT Beheerder' een goed teken dat het om een virus gaat.

Mocht je een screenshot kunnen plaatsen weten we het zeker.

aangepast door Manuel

IT-er - Applicatiebeheerder - Technologie Liefhebber - Concert Fotograaf - Apple & Windows - Vragen? Stuur me gerust een PM!

Link naar reactie
3 uren geleden, Manuel zei:

Het klinkt alsof je een virus hebt wat zich voordoet als Windows Defender.
Virussen maken vaak gebruik van group policies om het verwijderen van zichzelf tegen te gaan zoals bijvoorbeeld wordt gedaan in een zakelijke omgeving.
Als dit een privé machine is, is de melding over de 'IT Beheerder' een goed teken dat het om een virus gaat.

Mocht je een screenshot kunnen plaatsen weten we het zeker.

Nee, het is opgelost, zie het advies van Niels van 21 augustus jl.

Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...