Ga naar inhoud

Deurslot


Hans-36

Aanbevolen berichten

Hallo, ik heb een LG WD1480FDN wasmachine waarvan het deurslot soms weigert. Ik heb dit gedemonteerd en de contacten schoongemaakt, maar zie er niet veel aan. Na montage werkte het nog steeds niet. Kan iemand mij vertellen hoe zo\'n deurslot werkt? Ik vind een nieuwe vrij prijzig (60 Eur) en er lijkt me niet veel aan stuk te kunnen. Alvast bedankt voor de reacties
Link naar reactie
Dat zou kunnen, maar dat zou ik dan toch moeten kunnen zien? Het probleem is als volgt: Wanneer ik de wasmachinedeur sluit en de wasmachine aanzet, geeft deze het signaal door dat de deur niet goed is gesloten (piepsignaal). Nadat ik deze handeling diverse keren heb herhaald gaat de wasmachine pas aan. Het probleem leek mij dus uit het slot te komen waarna ik deze heb gedemonteerd. In het slot zit een kontakt wat normaal altijd verbroken (open) staat. Pas wanneer het kleine ronde componentje bijvoorbeeld uit zou zetten zou het contact gemaakt (gesloten) worden. Mijn vraag is wat dit voor component is. Aan de ene zijde van dit component komt na inschakelen (neem ik aan) spanning te staan, en aan de nadere zijde de 0. Ik kan er niet meer van maken dat op het moment dat dit gebeurt dit component uitzet waardoor het contact wordt gemaakt en de deur wordt vergrendeld. Het probleem wat ik heb zou hem dus hierin moeten zitten lijkt mij. Ik zou dan ook graag alleen dit component vervangen en niet het hele slot a 60 Euro! Of werkt het anders? Alvast bedankt weer!
Link naar reactie
  • 2 maanden later...
Hallo allemaal. Ik zelf woon in een studenetenkamer.Nou hebben we zo\\\'n gezamelijke wasmachine hok waar mijn wasmachine staat waar anderen studenten steeds maar gebruik maken van mijn wasmachine. Weet iemand nu of ik een slotje aan me wasmachine deur kan laten monteren, zodat niemand meer er gebruik van kan maken!!!! Weet je waar ik dat kan laten doen. Hoor ik dat graagggggg.
Link naar reactie
  • 6 jaren later...
Dat slot werkt met een bimetaal dat uitzet als ie onder spanning staat en dan de verbinding maakt met de contacten. Dat ronde ding is een keramisch schijfje voor de vertraging (word warm) voor de twee minuten beveiliging als de machine klaar is. Dit schijfje wil overigens wel eens verschuiven naar de contacten toe en kan dan weer op zijn plaats gezet worden naar onderen. Hopelijk heb je hier wat aan. Gr. Handige Huib.
Link naar reactie
  • 1 jaar later...
Zitten alle schroefjes van de deur en deur vergrendeling goed vast? Indien ja dan de deurvergrendeling controleren op verkleuring/smeltplekken en gammele stekker verbinding. Verwijder hiervoor het bovenblad, je kunt dan net tussen front en kuip door werken. Vermeld ook even het merk en het volledige type nummer uit de deurrand.
Link naar reactie
  • Alex sloot dit topic

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties. Stel gerust een vraag door zelf een nieuw topic te openen.
  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...