Ga naar inhoud

een groot drama!!!!!


Aanbevolen berichten

Hallo,Het is een drama.Gisteren was ik op mijn standalonepc aan het prutsen.Was van plan om een beginnend netwerkje te maken.(win95 P100)toen ging ik bij netwerkeigenschappen zeggen ie een netwerk zou gaan worden.(NT4)nou,toen moest ik opnieuw opstarten,en dat wil ie nou niet meer.Krijg alleen nog maar een zwart(dos)scherm met de melding dat er een ongeldige systeemdiskette is."press any key"maar er zit geen diskette in!Heb ook al een opstart diskette geprobeerd,maar de zelfde melding!oooh,wie heeft voor mij het antwoord??!!die krijgt een digitale appeltaart!
Link naar reactie
Zolang 'ie maar zelfgebakken is... Als ik het goed begrijp kun je niet meer in Windows komen. Als je in je Bios instelt dat je eerst van C: moet booten (i.p.v. dat de comp. bij het starten eerst in A: kijkt), zou je mijns inziens gewoon Windows op moeten kunnen starten. Daarna kun je je cataclysmische 'verbetering' :wink: terugdraaien. In mijn (Award)BIOS is de procedure voor het veranderen van de opstartvolgorde als volgt: -Wanneer de computer opstart blijf ik op de 'del'-toets drukken tot ik in de BIOS ben, -Dan ga ik naar het menu 'Boot', -Hier staat een lijstje van de volgorde van media waarnaar de computer zoekt bij het opstarten, -Normaal gesproken staat het diskettestation bovenaan en daaronder de harde shijf. Verander de volgorde van deze twee. In mijn geval moet ik dat doen door op '+' of '-' te drukken, *Zorg dus dat de harde schijf op de eerste plaats staat.(dus eerst C: en dan A:)* [ Dit Bericht is bewerkt door: Count Uilesnor op 2002-02-20 13:33 ]
Link naar reactie
Het probleem duidt er op dat de harde schijf en diskettestation niet eens gezocht worden (let op het oplichten van de ledjes) of dat het OS zomaar is beschadigd. Het komt wel eens voor maar wel zeer onwaarschijnlijk. Die opmerking NT4 begrijp ik niet goed, wilde je van de Win95 PC een NT4 client maken? Het zou mij verbazen als de harde schijf nog goed wordt herkend. Heb je de Bios instellingen al gecontroleerd? Ook die van volgorde van opstarten A:, C:? Loopt de klok nog goed? Misschien zijn de Bios instellingen naar standaardwaarden gegaan. In dat geval alles weer goed zetten. Hoewel je niet hebt gerommeld met de hardware, staat er misschien nog wat zinvols bij de reparatietips op mijn homepage: http://home.hccnet.nl/h.vosman/weetjes/reparatie.htm
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...