Ga naar inhoud

raadselachtig gedrag AMD ThunderBird 7.5*133


Aanbevolen berichten

heb mijn amdtje ook eens overclocked is een tbird 1000 (7.5*133) met alpha 8045 headsink en een papst fan. (heerlijk stil) heb uiteraard ook de nodige casefans :wink: (maken meer herrie dan de alpha+papst :sad: ) verder kingston cas2 ram zit op een abit plankje (abit kt7a) temperatuur weet ik niet, kan ik in linux niet uitlezen :wink: maar is zeker minder dan 50 graden (met 1.85 V) voltage ga ik nog naar beneden drukken multilier unlocked is stabiel zolang de multiplier <= 7.5 met 8 boot ie niet :sad: (vcore=1.85V) toen maar gaan fsb'en wil tot +- 150 mhz booten, maar geheugen is dan niet heel stabiel (waar benchmarks al niet goed voor zijn :wink: ) doe nu 7.5*145=1088 mhz wat ik me nu af vraag: waarom wel 7.5*145 maar niet 8*133 ??? :???: en: kan ik m'n geheugen nog stabieler krijgen? [ Dit Bericht is bewerkt door: Mithrandir op 2002-02-18 13:59 ]
Link naar reactie
Met zon Alpha cooler moet hij zeker weten wel onder de 50c blijven, ik draai die van mij op 1.8V, en die wordt 40 tot 42 graden met een GW FOP38. ( en 5 casefans :grin: ) Kijk anders bij het opstarten even in de bios, de temp die je daar ziet is een paar graadjes lager als de stressed temp. Ik zou idd ook zeggen probeer hem nog eens te unlocken, met een ander potlood desnoods. Als hij wel stabiel op 7,5x145 lopen wil, en niet op 8x133, dan zal het hoogstwaarschijnlijk aan de multiplier liggen.
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...