Ga naar inhoud

P2B-LS softmenu update


Aanbevolen berichten

Zijn er mensen die hun good old ASUS P2B-LS via het softmenu goed hebben draaien op 800Mhz? Ik krijg na het patchen van de bios een CMOS Checksum error: Check CPU Internal Core Speed. Maar in de bios lijkt alles goed te staan. Ik vermoed dat de door mij gedownloade patch niet goed is. Wie kan mij helpen aan een goede gepatchte bios? Alle tips zijn welkom. Maximale hardware multiplier = 6x. Met softmenu in de bios kan ik van 2 t/m 8x kiezen. [ Dit Bericht is bewerkt door: Rob3 op 2002-02-17 16:15 ] [ Dit Bericht is bewerkt door: Rob3 op 2002-02-17 16:16 ]
Link naar reactie
Officieel niet, dat klopt. In de fabriek wordt deze disabled met een brugje. Het softmenu voor de P2B-LS heb ik van http://www.ctechnet.com/hardware/asus.htm evenals de wetenschap dat je met de Jen jumpersettings het softmenu in de gepatchte bios kunt activeren. Daarmee moet het mogelijk zijn om een P2B-LS ver1.03 met maximale hardware multiplier 6x (600Mhz dus) naar het 800Mhz te helpen. Na een simpele automatische patch (programma van Andrey Grushin) in je biosfile uit te voeren, en in je bios weg te schrijven moet je de Jen jumpers op het MoBo solderen. Dat heb ik gedaan, en dat werkt allemaal. Je krijgt na je biosupdate en Jen jumpers, in de Bios Features Setup 3 extra mogelijkheden namelijk 1 CPU CoreSpeed, moest op manual gezet. 2 CPU Core Multiplier van 2 t/m 8x ! 3 CPU Bus Frequency. Die keuzes zie ik ook allemaal, en ik kan ze selecteren, maar als ik de PC wil booten start spontaan het biosmenu op en krijg ik de melding "Previous Boot Incomplete OR CMOS Checksum Error, Check CPU Internal Core Speed". Als ik de Jen jumper weer naar "hardware" zet start het systeem wel weer normaal. Echter de PIII 800 wil dan niet harder dan 600Mhz draaien.
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...