Ga naar inhoud

Asus A7V & Power/Chassis Fans


Aanbevolen berichten

Beste mensen, Ik heb een nieuwe Asus A7V en nou leek het me wel een goed idee ASUS Probe v2.15.00 te installeren. Zo gezegd zo gedaan. Toen ik ging kijken (ik heb er geen bal verstand van) stond alles op OK, behalve dat de monitoren voor de Power en Chassis fans uit ("monitor paused") stond. Toen ik die aanzette begon de zaak te klikken en kreeg ik de melding dat de fans onder de trehhold zaten die voor Power en Chassis op respect. 2000 en 2200 stonden. De monitoring gaf een waarde van 0 aan, dus ze zouden niet draaien. Ik in m'n kast kijken maar beide fans draaien, al heb ik er zoals gezegd geen verstand van. Is dat programmatje wel goed? Het komt van de ASUS CD-Rom. Wie weet het of waar ik daar meer over kan vinden? trudge
Link naar reactie
Je kunt op de Asus Site Versie 2.15.09 downloaden, daar zijn een paar bugs uithalen. met opstarten kan het even duren voor dat de rpm waarde van de fans aangegeven word. (als hij teminste helemaal op 0 staat) als de threshold alleen te hoog staat (alarmmelding terwijl toch een rpm waarde word aangegeven) dan kun je die lager zetten in settings. maar ik denk dat je probleem met versie 2.15.09 al verholpen is.
Link naar reactie
Bedankt voor je reaktie. Ik heb het gedaan (vond alleen 08 en niet 09) maar het maakte geen verschil. En dat bleek vervolgens ook logisch want al doende ontdekte ik de oorzaak van het probleem: de bios. Daar staan beide monitor-functies als N/A. En ze zijn ook niet in te stellen ook (tenminste niet in het Hardware Monitor gedeelte). Dus ga ik in die richting maar verder zoeken. Overigens bleek ik niet de enige te zijn met precies dit probleem. Alleen heb ik nog geen berichten over de oplossing kunnen vinden. Maar ik ben al gerustgesteld dat het 10 tegen 1 een probleem is met de monitor-functie en niet met de fanspeeds. Als ik een oplossing vind zal ik hem posten. Nogmaals bedankt. trudge
Link naar reactie
versie 2.15.09 staat op de duitse Asus Site en ftp-server. heb je wel een fan aangesloten aan de Power en Chassis fans aansluiting? en hebben die fans 2 of 3 kabeltjes? m.a.w. heb je fans die een rpm-signaal doorgeven? normaal als je een fan met rpm-signaal aansluit en je zet hem natuurlijk op enabled dat moet je het toerental vanzelf aangegeven krijgen.
Link naar reactie
Hoi, Dit is gewoon een bugje in het programma. Op mijn pc heb ik ook ASUS probe (weet niet welke versie zo uit mijn hoofd). Ik heb wel een power fan (uiteraard), maar geen case fan. Volgens mij hebben de meeste power fans (in ieder geval de wat oudere) ook geen rpm meting, zodat uberhaupt niets gemeten kan worden. A. probe geeft bij mij op zich geen problemen, alleen als ik aangeef dat 'ie ze moet meten... Dan krijg ik ook kliks te horen. Dus als je uitschakelt dat ze gemonitoord worden, dan ben je als het goed is van het probleem af. Jouw fans hebben blijkbaar geen RPM meting... Groetjes, Ed
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...