Ga naar inhoud

nog moederborden met 3 ISA-bussen?


Aanbevolen berichten

Ik kamp met problemen van de klok op mijn moederbord. Deze loopt soms per dag(!) 20 minuten achter - op andere dagen is de tijd weer correct. Het vernieuwen van de batterij heeft niet mogen baten. Volgens QDI zou het moederbord moeten worden doorgemeten c.q. gerepareerd door een "qualified technician". Waarschijnlijk wordt dit ondoenlijk en wellicht ook duurder dan een nieuw moederbord. Hier begint mijn probleem: mijn (verder goedwerkende) configuratie is op basis van een PII 300 MHZ moederbord, dat behalve de AGP-bus en PCI-bussen ook over 3 ISA-bussen beschikt. Deze ISA-bussen heb ik alle 3 in gebruik voor resp. modem, scannerkaart en een SB16ASP. Op deze Soundblaster heb ik via een connector een dure Roland daughterboard SCD-15 die ik graag wil kunnen blijven gebruiken. Ik heb begrepen dat moderne geluidskaarten weer geen connector meer hebben voor een daughterboard. Zijn er nog moederborden te koop, zoals bovengenoemde met 3 ISA slots, en zo ja kunt u mij evt. tips voor adressen geven? Of ben ik nu gedwongen zowat al mijn ISA-randapparaten weg te fli... hum, te gooien? Met vriendelijke groeten, | /| | / |@rk ../ /os E-mail mccm.vos@hccnet.nl URL http://home.hccnet.nl/mccm.vos/
Link naar reactie
asus P2bf 2x isa> asus P3bf? msi 6163 bx master 2x isa. koop dan een extern modem is veel beter dan een intern . eigen voeding geen irq conflict en wat meer stroom power van de voeding. toch gevonden gigabyte 6bxc atx slot1 3xisa. chaintech ct-6btm atx slot1 3xisa p2 450mhz. [ Dit Bericht is bewerkt door: plextor op 2002-02-12 00:05 ]
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...