Ga naar inhoud

Amd systeem, Hangen tijdens games.....


Aanbevolen berichten

Hoi, ben goed in het thema thuis maar ik kom er niet meer uit, weet iemand raad? Het probleem is dat tijdens het spelen van games de pc zich meestal ophangt, tijdens normaal gebruik niet......... Systeem: Athlon XP 1800 op Asus A7V266-E, 768mb DDR-Ram, Geforce 2 TI 64mb(hercules) onboard sound C-media 8738. PSU: enermax 350 watt Windows ME, Nivdea Drv 23.11, Via 4in1 4.37a Temperatuur onder last 48C
Link naar reactie
sorry voor de cross-post, heb ik meer met het idee gedaan dat verschillende mensen in de verschillende groepen zijn. zoals ik al zie heb de system.ini aangepast omdat ik 768mb gebruik, verder heb ik DX8.1, de nvidea drivers en diverse audio drivers geprobeerd.... heb het bios al zo gemoedelijk mogelijk ingesteld gehad maar het resultaat is het zelfde..... was dus niet de oorzaak.
Link naar reactie
Ik zou toch ook gewoon een reepje eruit halen en dan testen! Dat je het in de system.ini veranderd hebt zegt niks. Mijn vader had er eerst ook 768 mb in (DDR) en bleef het ook hangen onder win SE en win ME.. Het is algemeen bekend dat deze twee windows versies maar max. 512mb aankunnen.Probeer dit nu eens als eerste. Wat ik ook eens zou proberen is dat je je geheugenmodules een voor een moet gaan uittesten Verder: Probeer een via 4-1 3.35; is een wat oudere versie maar bij veel mensen wel het stabielst. Andere Detonator drivers uittesten. DirextX 8.1 schijnt nogal wat probleempjes op te leveren;probeer eens 8.0 WindowsXp eens proberen; dit loopt i.i.g. wel lekker met die drie reepjez. Windows2000 niet; weinig gamescompatibiliteit Suc6
Link naar reactie
Mijn advies is om 21.81 of 21.83 voor de videokaart eens te proberen, die 23.11 hebben bij veel mensen problemen gegeven. In ieder geval bij mij. En misschien wordt fe temperatuur niet goed aangegegeven, probeer het eens met de kast open. Probeer ook eens AGP 4x in de BIOS uit te schakelen. [ Dit Bericht is bewerkt door: egslim op 2002-02-06 13:21 ]
Link naar reactie
probleem (denk ik) opgelost. systeem backup van begin januari teruggezet, en al een half uur zonder problemen gespeeld. oorzaak was waarschijnlijk een patch van symantec live update.(het enige was sindsdien veranderd was......) ook even het board uit jumperless mode gehaald en cpu voltage vast op 1.75 ingesteld. (stond van tevoren in het bios ook op 1.75 maar gaf met pcprobe en dergelijke 1.84v) scheelt weer een paar graden. iemand ervaring met board uit jumperless mode halen en vast instellen? (goede of slechte?)
Link naar reactie
Vaak ligt het aan WINME. WinME werkt erg klote of werkt perfect. Nooit tussen in. En als je toch zo racemonster neem dan win2k. WinXp zit nog veel met problemen bijv. drivers. Trouwens vele spelletjes onder win2k draaien stabiler en beter dan onder winme. En het hangen geval ligt aan winme of je IRQ etc. Ik heb dat ook met mijn onboard sound met dial up internet. Die hangt altijd of geluid piept. SInds ik adsl heb ik bijna nooit tenzij als ik mijn pc expres laat extreem hard werken :grin:
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...