Ga naar inhoud

Duron vs. Athlon XP


Aanbevolen berichten

Het prijsverschil is zo'n €103,- Te weinig om het te laten? Ik zal btw de rest van het recept ff posten: *Asus A7V266-E *Dane-Elec 256 Mb DDR *IBM Deskstar 60 GXP 40 Gb 7200 rpm *Lite-On of AOpen brander (daar ben ik ook nog niet helemaal uit!) *Ingebouwd in een AOpen Miditower. De suggestie is duidelijk: gelijk goed doen en gaan voor de XP?
Link naar reactie
Ik zou de XP nemen. Als je de Duron neemt, is je systeem eigenlijk al een beetje veroudert. Daarnaast gaat DDR geheugen met 2x 133 mhz, als je een proc neemt met een FSB van 100mhz dan gaat de snelheid van je geheugen ook omlaag. Kan zijn dan m´n praatje theoretisch niet helemaal klopt, maar het effect is hetzelfde :smile: Daarnaast: welke brander zit je over te dubben. Van Lite-On heb je voor niet teveel geld (260,- gulden dan) een vrij snelle met Burnf-proof.
Link naar reactie
Inderdaad de XP nemen voor zo'n systeem. Een GF3 heeft helemaal geen moeite om een Duron tot aan z'n limiet te trekken. De FSB van Duron is overigens effectief 200 MHz (XP 266 MHz) en profiteert dus ook van DDR geheugen. Het verschil tussen XP en DUron is die FSB en de L2 cache. Verder is de keuze simpel; als je een performance videokaart als GF3 koopt neem je daar ook een performance CPU bij, geen budget. Overigens is een XP 1700+ duidelijk sneller dan P4 1700, is eerder een P4 1900.
Link naar reactie
Oké, tnx guys! Dan maar voor wat meer €uro's die XP! Ik vind het dan idd jammer dat de processor de "vertragende" factor wordt. Dat had ik mij ff niet gerealiseerd. Daarom ben ik ook blij met deskundigen zoals jullie! Rip-rip: w.b. die branders: ik zit te twijfelen tussen de AOpen CRW-2440 (24x10x40) en de Lite-On 24x10x40 Heb jij een goed id?
Link naar reactie
[quote:a421796bba] Op 2002-01-20 22:14, schreef Rip-rip: Zoals de naam al zegt geeft een XP 1700+ de prestaties van een Intel 1,7 ghz. [/quote:a421796bba] Dit is niet waar. AMD verglijkt niet met de P4 maar met zijn oude Atlhon op 1.4 ghz ! De XP 1700 trekt de P4 1.7 met gemak eruit, zekers de P4 in combinatie met sdram of ddr sdram. Op tom's hardware guide stond een tijdje geleden een mooie verglijking.
Link naar reactie
[quote:b1b11c8031] Op 2002-01-21 08:41, schreef hjs: Neem niet de AOpen! [i:b1b11c8031] bij je draad in de videoplanken heb ik een leuk systeempje voor je neer gezet :wink:[/i:b1b11c8031] [/quote:b1b11c8031] Khad um gezien! Tnx! :wink: Dat Soltek mobo is vlgs mij ook goed, toch? Alleen levert Informatique die mamaplank niet, en ik wil toch wel graag daar bestellen, i.v.m. bereikbaarheid e.d. En voor die €3,- meer neem ik die Lite-On! Bedankt voor het helpen kiezen!!
Link naar reactie
oeps Alle moederborden met de KT266a chipset zijn goed! dus ga gewoon voor de goedkoopste met deze chipset, en denk om de A, dus kt266a en niet de kt266, scheelt weer wat in snelheid en stabiliteit. (dus kijk ook eens naar de Aopen bij Informatique) en neem niet de IBM, de laatste jaar lees ik net ff teveel over uitval van IBM, en de matrox D740X is goedkoper en volgens mij minimaal net zo snel. [url=http://www.tweakers.net/shopsurvey/15]hier[/url] is wat andere mensen van informatique denken. _________________ [url=http://www.anandtech.com/mysystemrig.html?rigid=3924]Mijn PC[/url] [ Dit Bericht is bewerkt door: hjs op 2002-01-21 09:13 ]
Link naar reactie
Keedan hjs, dat zou dan resulteren in het volgende systeem: AOpen Miditower ATX, 300Watt blauw P4 (HQ48A) Sony 3,5" Diskdrive 1.44Mb Dane-Elec Dimm 256Mb DDR SDram PC2100 Creative GeForce3 Titanium 200 64Mb DDR TV-out Maxtor DiamondMax Plus D740X 40Gb 7200rpm U-ATA133 Asus A7V266-E, SocketA, KT266A, 3xDDR, Audio AMD Athlon XP 1700+, 266Mhz FSB, SocketA CoolerMaster CPU Cooler AMD SocketA 1.4Ghz/1700+ JustCooler 5.25" Harddisk Cooling Kit 2xFan En dat is dan idd die Maxtor ipv deze IBM: IBM Deskstar 60GXP, 40Gb, IDE, 7200rpm U-ATA100 Als jij zegt dat deze schijf de laatste tijd nogal kl*te is, dan kan ik beter die €11,- goedkopere Maxtor nemen! Heb je nog meer goeie tips voor mij?
Link naar reactie
Nee niet echt, je kan nog 16 euro besparen als je de Aopen kt266a neemt, ik heb even snel gezocht naar een review van dat ding, vooral in verglijk met de asus, maar zo snel niks gevonden. Wel staat me iets bij over de tempratuur sensoren van asus op het mobo, die zouden een te hoge waarden aangeven oid. [url=http://gathering.tweakers.net/search.php]Zoek[/url] nog eens op dit forum over het moederbord. Bij anandtech een grote 266a review gevonden. http://www.anandtech.com/mb/showdoc.html?i=1578&p=1 _________________ [url=http://www.anandtech.com/mysystemrig.html?rigid=3924]Mijn PC[/url] [ Dit Bericht is bewerkt door: hjs op 2002-01-21 14:56 ]
Link naar reactie
Tnx, linkjes ff bekeken en de meningen lijken nogal verdeeld; de één vindt het Asusbord stabiel en goed, de ander rapporteert problemen ermee... Lastig! Shit, ik twijfel best wel! Dit zou mijn 1e AMD systeempje worden, maar ik ga nou toch wel twijfelen of ik nou toch maar weer Intel moet nemen..... !@$%^#$$%^!!
Link naar reactie
ASUS borden zijn niet altijd de beste/snelste - vaak wel - , maar ze zijn ALTIJD stabiel. Maar inderdaad, bijna elk KT266A moederbord is goed, bij Anandtech hebben ze er een aantal getest die allemaal ongeveer even goed presteerden. Alleen de Gigabyte bleef achter qua stabiliteit. Dat betekent dat de fabrikanten nu allemaal het maximale uit de chipset halen.
Link naar reactie
Oké, mannen, dan twijfel ik niet langer. Die links nog ff bekeken en idd die KR7A komt er als beste uit. Maar die A7V266 scoort ook lekker en ik ben niet van plan te gaan oc'en of RAID te gaan gebruiken. Asus lijkt mij iets meer reliable, maar ja, who am I!? Tzal wel die Asus worden met een XP 1700+; dat lijkt mij een goeie keus. Bedankt allemaal voor jullie hulp en expertise! Tot later! :smile:
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...