Ga naar inhoud

Intel verlaagt PIII prijzen. Wat is de snelste PIII op een A


Aanbevolen berichten

check dit: ik ben zelf ook aanhet kijken voor wat anders. Hoe weet je dat intel de prijzen laat zakken? op je P3BF kan maximaal een P3 1000 mhz mits je de goeie revisie hebt. je converter moet ook de coppermine core ondersteunen. Ik laat je weten wat het bij mij uitpakt :smile: http://www.asuscom.de/de/support/techmain/FAQ/mobo_cpu/faq086_CPU_Upgrade_III.htm

Surreal

[This message has been edited by Surreal (edited 04-12-2001).]

Link naar reactie
Er werdt ook over cache gesproken. Klopt, dat geeft enorme snelheidswinst. Maar... loopt die cache bij processortype H in het lijstje van bovenstaande link (PIII E SECC 2 / FC-PGA / 0.18m) ook op volledige snelheid? ZO niet, maakt het dan nog uit? OMdat die 128k van de celeronA wel op volledige snelheid draaide...

ik bedenk dit omdat de PII 512k halfspeed had en de CeleronA 128k fullspeed, en daardoor op sommige fronten zelfs sneller was dan de PII.

Link naar reactie
quote:
Originally posted by Hipapipa: PII en Celeron liggen inderdaad dicht bij elkaar, maar de PIII is wel degelijk veel sneller dan een Celeron I/II.

Denk er even aan dat er twee modellen PIII zijn; de ene is vrijwel hetzelfde als PII en bestaat tot 600 MHz, de andere bestaat tot 1100 MHz en is ook op dezelfde kloksnelheid een stuk sneller.

Link naar reactie
Die PIII die T-maestro noemt heeft idd full speed cache. PIIIE wil zeggen dat het een CuMine core betreft (Full Speed cache dus), met een FSB van 100 MHz. Als er PIIIEB staat, dan is het een model met 133 MHz FSB.

------------------ TB 1GHz@1.2GHz 512MB @150 mhz ABIT KT7A GF2 GTS (220@380)

[This message has been edited by BA (edited 05-12-2001).]

Link naar reactie
Dat is Katmai, die is dus niet zo snel. Bovendien heeft de 600 MHz variant van Katmai een reputatie van onstabilitiet. 600 MHz was eigenlijk sneller dan Katmai aankon. Misschien krijg je er wel helemaal geen last van, maar je moet wel even oppassen. Je zult wel wat betere prestaties krijgen, maar als je er veel voor moet betalen zou ik het niet doen.
Link naar reactie
  • 3 weken later...
  • 2 weken later...
Inmiddels paar weken met 1 GHz-Pentium III 100 MHz processor op de ASUS PB3F gewerkt. Gaat prima, wel BIOS upgraden met de Beta-versie 1.008 en checken of revisie van je mobo minstens versie 1.03 is. Enige niet stabiele is de handling van de Voodoo-2-kaarten die ik nog aangesloten heb: drivers raken de weg nog wel eens kwijt.
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...