Ga naar inhoud

Startprobleem KT7-RAID + AMD1300/200


Aanbevolen berichten

Mijn Abit KT7-RAID moederbord met Athlon 1300 FSB 200 wil niet starten... Bij het aanzetten (knop voorkant kast)gaat het systeem aan en direct daarna weer af.. Ik heb het systeem 'uitgekleed' tot het moederbord (V1.01) met athlon + blower (coolermaster EP5-6I11) en voeding A-Open (FSP300-60BT) Bios gereset, batterij verwijderd etc Iemand ooit dit probleem gehad ??? Iemand suggesties ?? Bedankt ! Kees
Link naar reactie
Op welke aansluiting zit je CPU fan? Die ene die het dichtst bij de socket zit is namelijk FAN2, en die daarnaast is CPUFAN. Als je dus in de bios fanprotect niet uitgezet hebt, en je hebt je koeler op FAN2 aangesloten krijg je het door jou omschreven effect. Je cpu fan moet dus op de rechtste connector aangesloten worden.

------------------ TB 1GHz@1.2GHz 1.8V 512MB @150 mhz ABIT KT7A GF2 GTS (220@380) detonator 22.80 3Dmark2001 fastest 3Dmark2000 fastest

[This message has been edited by BA (edited 04-01-2002).]

Link naar reactie
Ik heb een KT7 met een 1400-200 Athlon. Eerst had ik een 800MHz Athlon, maar voordat ik de nieuwe CPU erin zette het bios geupdate en dit werkt allemaal perfect. Ik denk net als BA de de CPU-fan gewoon op de verkeerde aansluiting zit en dan 'denkt' ie dat je geen CPU fan hebt, dus zet ie m'n uit. (Zelfs zonder CPU gaat je computer aan, geeft de speaker rare signalen ed, maar de PC gaat dan NIET vanzelf uit.) Bovendien maakt het niet uit als je een ge-unlockte cpu op je mobo zet: dan draait ie gewoon op 500MHz als je je pc aanzet, dat is dan namelijk de standaard instelling als de multiplier niet bepaald kan worden.

Joeri

Link naar reactie
De blower zit op fan1, verschillende keren verwisseld etc geen effect... Ik vermoed dat het huidige bios de 1300 MHz niet ondersteunt en daardoor niet doorstart.. Waarom hij niet op een lagere snelheid start is mij niet duidelijk... Mijn plan is om een Athlon op lagere snelheid te lenen en die te proberen, werkt dat wel dan kan ik een nieuw bios flashen en zijn de problemen hopelijk opgelost !
Link naar reactie
quote:
[/b]Ik heb een KT7 met een 1400-200 Athlon. Eerst had ik een 800MHz Athlon, maar voordat ik de nieuwe CPU erin zette het bios geupdate en dit werkt allemaal perfect. Ik denk net als BA de de CPU-fan gewoon op de verkeerde aansluiting zit en dan 'denkt' ie dat je geen CPU fan hebt, dus zet ie m'n uit. (Zelfs zonder CPU gaat je computer aan, geeft de speaker rare signalen ed, maar de PC gaat dan NIET vanzelf uit.) Bovendien maakt het niet uit als je een ge-unlockte cpu op je mobo zet: dan draait ie gewoon op 500MHz als je je pc aanzet, dat is dan namelijk de standaard instelling als de multiplier niet bepaald kan worden.[/b]

Dat klopt ook niet helemaal, als ik mijn cmos clear, dan start hij meestal op 10x100 (1000) op, en een enkele keer met 12,5x100 (1250). 500 MHz doet het bij mij niet eens, dan krijg ik hele rare combinaties, 1,5x197 en dat soort dingen. (dan boot het systeem dus ook niet)

------------------ TB 1GHz@1.2GHz 1.8V 512MB @150 mhz ABIT KT7A GF2 GTS (220@380) detonator 22.80 3Dmark2001 fastest 3Dmark2000 fastest

[This message has been edited by BA (edited 05-01-2002).]

Link naar reactie
Als de multiplier unlocked is wordt de standaard multiplier nog wel herkent, alleen het is dan mogelijk om deze te overriden. Als de pc net opstart wordt de standaard multiplier herkent en die wordt later gewijzigd naar de opgegeven multiplier. Wanneer de multiplier wordt ingesteld met jumpers kan dit een probleem geven: De CPU moet een paar ogenblikken werken met de standaard multiplier en de opgegeven FSB. Op een Athlon B kan dit betekenen dat dat de kloksnelheid enkele momenten veel te hoog wordt opgegeven - de CPU crashed.
Link naar reactie
Vanmiddag andere processor erin en ziedaar..het systeem start nog steeds niet op...dan de voeding van de andere computer er aan gehangen en wat zie ik...hij start door en draait... Eigen voeding (a-open fsp300-60bt) aan ander mobo gehangen en dat werkt ook... A-open fsp300-60bt werkt dus niet met mijn kt7-raid mobo....iemand ooit dit probleem gehad ??? Bedankt voor het meedenken !

[This message has been edited by kvbelzen (edited 06-01-2002).]

[This message has been edited by kvbelzen (edited 06-01-2002).]

Link naar reactie
Probleem opgelost: defecte (?) voeding. Systeem start zonder problemen met andere voedingen (2 geprobeerd). Gebeld met de zaak waar ik de kast heb gekocht (ACI Zoetermeer): stuur de voeding maar op dan krijgt U gelijk een nieuwe. Donderdag voeding op de post, zaterdag nieuwe voeding, systeem loopt nu als een zonnetje ! Dat noem ik SERVICE !
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...