Ga naar inhoud

Welk moederbord is voor mijn wensen het beste?


Aanbevolen berichten

Hallo Allemaal, Lisa hier. Ik wil graag mijn eigen computer samenstellen en vraag me af welk moederbord het beste is voor mijn wensen. Ik ga een Athlon xp1800 gebruiken, een geforce 3 kaart en een soundblaster geluidskaart. Ik heb dus geen geintegreerde geluids-en grafische kaart in het moederbord nodig. Verder wil ik er 1GB aan geheugen op prikken en moet hij de beste prestaties leveren voor 3D berekeningen (3D studio) en gamen. DUS MENSEN...WELKE KAART IS DE BESTE VOOR MIJN WENSEN?
Link naar reactie
Eehhh.....DDR is nu toch wel het snelst. Waarom zou je 1Gb gebruiken op een SDRAM mobo?? De eerste mobo's met DDR hadden inderdaad niet zoveel snelheidsverschil vergeleken met SDRAM, maar met de nieuwere mobo's is het verschil toch wel groot. Om het te verduidelijken, SDRAM geheugen werkt op 133Mhz (per klokslag 1 aktie), DDR geheugen werkt op 266 Mhz (per klokslag 2 akties). Overigens is er een discussie geweest over de MSI plankjes. Volg de link: http://forum.computertotaal.nl/forum/Forum1/HTML/001674.html

Omdat je al 1Gb aan geheugen noemde ben ik er van uit gegaan dat je het geheugen al had. Nu vraag je wat het snelst is?? SDRAM is toch zeker goedkoper dan DDR, maar DDR is sneller en is 1Gb echt nodig???

------------------ Gezond verstand: alom aanwezig, zelden gebruikt - PKJ

Link naar reactie
Hey LiloHa. bedankt voor je reatie. Is er een groot verschil tussen DDR en SDRam? Wat is het best/snelst? Groet, Lisa

quote:
Originally posted by LiLoHa: 1 Gb aan geheugen!! Ik vond 512 Mb al decadent :grin: Is dat 1Gb aan DDR of SDRAM? Ik neem aan DDR, dan kan de MSI K7T-266 Pro2(RU) een goede keus zijn, maar het assortiment is breed.

Link naar reactie
quote:
Originally posted by woutur: Mocht je voor budget gaan: ECS K7s5a is een erg goedkoop moederbordje dat erg stabiel is, goed presteert, maar maar 2 DDR sloten heeft. Daar moet je dus 2xmaal 512 mb inprikken (wat weer kostbaar is). Het mobo kost echter maar 180 gulden...

Helemaal mee eens! Maar als ik zie dat Lisa 1GB geheugen en een Geforce 3 wil denk ik dat ze ook wel een duur moederbord kan ophoesten! :wink: De ECS K7S5A heb ik ook en bevalt mij prima! Werk zelf ook met 3D studio VIZ

------------------ Ik zeg maar zo: zeg maar niets.....

[This message has been edited by Bullboom (edited 21-12-2001).]

Link naar reactie
En ik las net op www.tweakers.net dat er ook een ander mobootje van ECS uitkomt dat de Via KT266a chipset heeft: ECS K7VTA3... Heeft 5 pci sloten en 3 DDR banken. Schijnt weer een kaal en sober bord te zijn die gewoon doet wat ie moet doen: stabiel werken. Schijnt ook maar rond de 200 gulden te gaan kosten. Maar het eerder genoemde mobo is ook een fijn bordje!

(Mijn advies: als je geen extavagante dingen gaat doen als overklokken e.d. dan kan ik je echt het ECS bord aanraden, bespaart je waarschijnlijk 200 gulden of daar in de buurt terwijl het super presteert)

Link naar reactie
  • 3 weken later...

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...