Ga naar inhoud

heeft deze wasmachine een filter


Aanbevolen berichten

  • 2 jaren later...
In oktober 2012 \\\'n synnlux SL1005E wasmachine gekocht bij Maxwell in Roermond...De was kwam kletsnat uit de machine en telkens kan ik de centrifugeerknop indrukken en dan komt de was niet meer kletsnat uit de machine...1X \\\'n monteur laten komen, omdat de aanzetknop niet meer werkte...Hij heeft ook \\\'n platic-bal van 5 cm van onder nog weg gehaald en niet verteld waarom hij dat had gedaan...De wasmachine functioneerde weer, maar de was bleef kletsnat uitkomen...Telkens wordt gezegd, dat ik de filter steeds moet schoonmaken...Zodra ik de filterknop opendraai, komt er \\\'n hoop water uit Is toch niet normaal...Wat kan ik doen,om \\\'n nieuwe machine of geld terug te krijgen... De wasmachine is \\\'n echte miskoop, meer ellende dan plezier van al die wasbeurten...
Link naar reactie
Ik ken dit merk niet. Ik ga er even van uit dat je niet een programma kiest met spoelstop en dat je de centrifuge (snelheid) goed instelt. Maar voor ieder nieuw type machine geld dat hij pas kan/mag centrifugeren als het water beneden een bepaald nivo is gekomen. Als dit nivo niet optijd bereikt is gaat hij niet centrifugeren maar blijft afpompen of stopt als de programma tijd om is. De oorzaak hiervan is bijna altijd een verstopt filter of en te zwaar draaiende afvoer pomp. Ik neem aan dat je de filter dop niet zomaar los draait, het word dan een zwembad. Zit er een slangetje naast de dop? Dan de machine leeg laten lopen via dit slangetje. Zit deze er niet? Dan de machine leeg laten lopen door de afvoerslang in een afwasteiltje te leggen. Dan pas de dop losdraaien. Is het filter schoon? Kun je het schoepje van de pomp soepel in beide richtingen draaien? Geef als dit niet de oorzaak is de machine eens een 95 graden was zonder zeep en wasgoed. Komt er nu veel schuim op het water te staan? Je lost zo nl de aangekoekte zeep resten op die mogelijk ook in het slangetje van de nivo regelaar zitten waardoor het water nivo niet goed gemeten word.
Link naar reactie
  • Alex sloot dit topic

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties. Stel gerust een vraag door zelf een nieuw topic te openen.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...