Ga naar inhoud

Zanussi rubino 1200


Aanbevolen berichten

Beste meneer/mevrouw, Mijn wasmachine functioneert niet meer naar behoren. Ik ben er zelf al even mee bezig geweest, maar ik loop een beetje vast. Ik heb het probleem al eerder meegemaakt, maar toen deed hij het opeens wel weer. Het volgende is het geval: - Hij draait niet meer in zijn programma, waardoor het programma niet doorloopt en blijft hangen. Als ik hem op centrifugeren zet, draait hij op lage snelheid enkele rondjes en stopt dan weer. Je hoort dan vlak voordat hij gaat draaien een klik en als hij stopt weer. Deze klikken komen vanaf de printplaat die in de buurt van de motor zit. Vanaf dat moment draait hij niet nog een keer rond, totdat ik handmatig de trommel een zetje geef. Dan hoor je een klik, draait hij wederom een rondje en nog een klik. - Ik heb de koolstofborstels gecontroleerd, deze waren nog lang genoeg. - Alle contacten heb ik met WD40 ingesprayed - Geen zwarte plekken op de printplaten, of verbrande geur - De slangen zijn ook niet verstopt, dit heb ik gecontroleerd. - Ik dacht dat de motor misschien te weinig vermogen had en heb daarom ook de snaar verwijderd. Helaas geen verschil. Kan iemand me verder helpen? Alvast bedankt m.v.g. Alexander
Link naar reactie
Moeilijk probleem om zo via een forum te beantwoorden, maar ik ga het proberen. Ik denk dat het probleem juist andersom is, de klok blijft hangen DUS de trommel draait niet (uw beredenering is in theorie niet mogelijk, de klok bestuurt de motor niet andersom). Als U de trommel een zetje geeft dan geeft de tacho op de motor signaaltjes af aan de klok en dit resulteert in een kleine beweging, maar de klok loopt niet verder dan het rustige \"balans meting\" toerental. De klik die U hoort is en relais op de print van de motor besturing, deze klikt altijd op het moment dat de motor door de klok wordt aangestuurd en is dus normaal. Waarschijnlijk is de klok defect (verbrande of defecte contacten), maar nogmaals, blijft moeilijk om dit op afstand te beoordelen. Succes, René de Meijer Gigaparts.nl
Link naar reactie
  • 8 maanden later...
  • 1 jaar later...
Ik heb precies hetzelfde probleem, ik moet nu na ieder programma onderdeel de draaiknop een tikje verder zetten alvorens hij weer verder gaat. Iets met de printplaat ofzo? Ik dacht dat ie helemaal kapot was omdat ie dus iedere keer heel erg begint te tikken na afloop van ieder programma, maar verder werkt de wachmachine prima. Ik heb overigens ook dezelfde wasmachine. Iemand suggesties? groet Maurits
Link naar reactie
  • 4 jaren later...
Heb , zo lijkt het, identiek probleem. Bij het moment van water afpompen laat hij het afweten met als gevolg dat ook het centrifugeren ook niet meer gebeurd. Pompen eruitgehaald; zagen er nog schoon uit en bleken goed bij doormeten. Ik heb ook de druksensor (er zijn er kennelijk 2) losgekoppeld en het slangetje doorgeblazen. Probleem blijft dus het lijkt de Klok. Het betreft een Rubino 12 type 6247706.
Link naar reactie
  • 2 jaren later...
  • Alex sloot dit topic
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties. Stel gerust een vraag door zelf een nieuw topic te openen.
  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...