Ga naar inhoud

heb ik dab radio op mijn pc?


Aanbevolen berichten

Om een heel kort antwoord te geven: Ja. Maar het is niet nodig. Je hebt internet op je computer van waaruit je duizenden radiostations kan bereiken. De meeste zenders hebben digitale kwaliteit (dezelfde als via DAB+). Uiteraard zijn er ook zenders die een simpele FM omzetten naar digitaal waardoor de kwaliteit niet optimaal is maar die kan je skippen. Benieuwd geworden? Neem eens een bezoekje naar mijn oude favoriet: https://www.radio.net/
Link naar reactie
  • 2 weken later...
Bij dat "ja" van Kasander1 maak ik de kanttekening dat je dan wel een een DAB+ontvanger in je PC ingebouwd moet hebben. Een standaard PC heeft voor zover ik weet geen ontvanger voor de 223 MHz band + een geschikte demodulator etc. aan boord. Verder geheel eens met het antwoord: wat je via een DAB+radio kunt beluisteren kun je ook via het internet op je PC in dezelfde kwaliteit beluisteren. Nog een tip. Als je al een goede huiskamer tuner/versterker met boxen hebt en daarop ook graag DAB+ wilt beluisteren, kijk dan of je nog een audio-ingang "over" hebt op die versterker (bijv. aux of iets dergelijks). Daar kun je dan een DAB+ adapter op aansluiten. Zelf gebruik ik al jaren een adapter van het merk Albrecht die me goed bevalt. Google maar op "DAB+ adapter" en dan vind je vast wel iets.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...