Ga naar inhoud

ik wil ATKOSD en ATKOSD2 van mijn computer af


Aanbevolen berichten

Hallo,\r\nIk zit al een lange tijd met een probleempje met mijn laptop: ik krijg continue een ac adapter battery on / off mode icoon in beeld wanneer de adapter er gewoon in zit, het gaat heletijd door: on, off ,on, off... en dit is heel erg storend, vooral tijdens het kijken van films of bij het spelen van games. \r\nWat hiervan de oorzaak is, is mijn nog niet geheel duidelijk, maar ik heb wel een vermoeden dat er iets kapot is in de output waar de adapter in moet waardoor hij niet goed herkend of de lader er wel of niet in zit.\r\nIk ben inmiddels achtergekomen dat bij het beëindigen van de processen:\'ATKOSD en ATKOSD2\', ik van het probleem af ben en het icoon niet meer steeds in beeld komt. Maar het probleem is, het proces ATKOSD2 kan ik wel beëindigen, maar ATKOSD niet. Wanneer ik dit probeer krijg ik de melding dat de toegang is geweigerd en ik geen wijzigingen kan aanbrengen. Dit is dus een probleem, dus ik heb even ge-googled naar toegang aanvaren, ik ben op een mogelijke oplossing gekomen:\r\n\r\n\r\n\r\n2. U beschikt niet over de juiste machtigingen\r\n\r\nProblemen met het openen van bestanden of mappen kunnen gerelateerd zijn aan machtigingen. Machtigingen zijn regels die zijn gekoppeld aan bestanden en mappen en die bepalen of u de bestanden of mappen kunt openen of wijzigen. Ga als volgt te werk om de machtiging van het bestand of de map te controleren:\r\nKlik met de rechtermuisknop op het bestand of de map en klik op Eigenschappen.\r\nKlik op het tabblad Beveiliging.\r\nKlik onder Namen van groepen of gebruikers op uw naam om te zien welke machtigingen u hebt.\r\n\r\nAls u een bestand wilt openen, hebt u de machtiging Lezen nodig. Ga als volgt te werk om de machtigingen voor een bestand of map te wijzigen:\r\n\r\nBelangrijk: Mogelijk moet u zijn aangemeld als beheerder om de machtigingen voor bestanden en mappen te wijzigen:\r\n\r\nKlik met de rechtermuisknop op het bestand of de map en klik op Eigenschappen.\r\nKlik op het tabblad Beveiliging.\r\nKlik onder Namen van groepen of gebruikers op uw naam om te zien welke machtigingen u hebt.\r\nKlik op Bewerken en schakel de selectievakjes in voor de machtigingen die u nodig hebt. Klik op OK.\r\nbron: [url]http://support.microsoft.com/kb/2623670/nl#method12[/url]\r\n\r\n\r\n\r\n\r\n\r\n\r\nDit leek de oplossing te zijn, maar zodra ik ATKOSD rechterklik en klik op eigenschappen, gebeurt er totaal niets, niet eens een melding. \r\nWanneer ik bij andere processen dit doe, is er geen probleem en krijg ik wel het venster wat ik wil. Ook de knop: \'open bestandlocatie\' werkt niet bij ATKOSD.\r\n\r\nVerder heb ik ook nog geprobeerd alle bestanden van ATKOSD te verwijderen (locatieadres: C:\\Program Files (x86)\\ASUS\\ATK Package\\ATK Hotkey) Maar zelfs daar was het niet mogelijk, aangezien bij poging tot verwijdering ik de melding kreeg dat het bestand al geopend was in een ander programma.\r\n\r\nToen ben ik maar nog verder gaan denken en googlen, en kwam ik tot een andere mogelijke oplossing, door het proces ATKOSD te verwijderen via de tasklist van de commando prompt. Ik ging dit dus uitproberen door in uitvoeren tasklist in te typen. Er werd een lijst geladen met inhoud in een zwarte opdrachten prompt, maar deze werd binnen 1 seconden al weer automatisch afgesloten door een onbekende reden voor mij. \r\n\r\nVerder is het voor mij ook vreemd waarom ATKOSD2 alsnog mee automatisch opstart, terwijl ik heb duidelijk heb uitgevinkt bij opstart processen (uitvoeren -> MSCONFIG voor deze lijst).\r\n\r\nDus bij deze de vraag, zou iemand misschien weten wat ik zou kunnen doen om toch ATKOSD / ATKOSD2 te kunnen uitschakelen zowel bij het opstarten. \r\nAls iemand advies heeft zou ik dat graag en goed kunnen gebruiken.\r\nAlvast bedankt, mvg Job
Link naar reactie
[QUOTE=Joman;654872]Het lijkt me iets van Energiebeheer van Asus zelf. Heb je overigens de Veilige modus geprobeerd voor het uitschakelen?[/QUOTE]\n\nhelemaal top! hiermee is het gelukt en ik ben nu al van het probleem af.\nIk heb in veilige modus zonder dat ik een \'geen toegang\' melding de bestanden kunnen verwijderen waardoor ik nu geen irritant batterij icoon meer in beeld krijg steeds.\nerg bedankt!
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...