Ga naar inhoud
  • 0

Voorkomt Tor browser opslaan gegevens?


Anoniem2

Vraag

Ik zoek een manier om veilig te kunnen emailen (webmail) en surfen op een openbare computer, zonder dat er persoonlijke gegevens achterblijven op die computer.\r\nIs Tor Browser op een usb-stick hiervoor een goede optie? Als ik zo in de Tor Browser email via webmail, kan ik er dan vanuit gaan dat er geen persoonlijke gegevens op die computer opgeslagen worden?\r\nDank en groeten, An
Link naar reactie

10 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0
De TOR-browser zorgt er juist voor dat jouw computer niet door buitenstaanders getraceerd kan worden, maar niet dat er niks op je computer blijft staan. Bovendien vraag ik me af hoe je op een openbare computer aan een TOR-browser gaat komen - daar mag je doorgaans niets op installeren omdat je geen local admin bent.\n\nDe gangbare browsers hebben tegenwoordig een privacy-modus, die ervoor zorgt dat alle gegevens van de sessie na afsluiten van de browser verwijderd worden. Dat klinkt meer naar wat jij zoekt.
Link naar reactie
  • 0
Dank jullie wel voor jullie reacties! Duidelijke antwoorden op mijn vraag en handige tips.\r\nHet gaat om een club-computer waarop iedereen alles kan doen. Ik verwijder altijd m\'n persoonlijke gegevens en zet steeds automatisch wachtwoorden opslaan uit, maar ben altijd bang dat ik wat vergeet en schrik ook altijd wat ik allemaal van anderen zie als ik de computer gebruik. Niet voor persoonlijke dingen gebruiken, is geen handige optie meer, dus daarom ben ik nu op zoek naar betere beveiliging. Ik begrijp dat ik een heel eind kom als ik het bij webmail houd en wachtwoorden niet opsla, maar ga me komende dagen verdiepen in Tails. Lijkt me als ik daarmee overweg kan ik redelijk zorgeloos de club-computer kan gebruiken.\r\nHeel erg bedankt!
Link naar reactie
  • 0
Ik heb eens ergens gelezen dat een gastaccount in WIndows wel gegevens achterlaat, maar kan dat niet terugvinden. Ik heb een tijdje zitten zoeken, maar vind er geen duidelijke informatie over. Zou wel heel handig zijn natuurlijk als het gastaccount gebruiken de oplossing is. Ondertussen ben ik begonnen de informatie door te lezen over Tails. Gaat tijd kosten, want is vrij ingewikkeld en ik schrik wel een beetje van het advies om Tails pas uit te proberen als je een tweede computer bij de hand hebt, als je zoals ik niet thuis bent in dit soort dingen. Kan het zo makkelijk mis gaan? Maar kan een mooie optie zijn als redelijk snel te wisselen is tussen windows en Tails. Ga me er verder in verdiepen, maar houdt privacy mode en gastaccoungt wel in gedachten, zou fijn zijn als dat genoeg is.
Link naar reactie
  • 0
Wat geweldig is Tails. Prima voor mijn doel, op de clubcomputer kunnen werken zonder persoonlijke gegevens achter te laten, maar biedt nog veel meer. Op UEFI-computers (Windows 8 ), moet je nog wel uefi omzetten naar legacy, maar de nieuwe versie waar dat niet meer bij hoeft is al in de testfase. Moet er nog veel mee gaan spelen wat en hoe precies, dat is wel even zoeken, maar dan kun je er veel mee. Erg leuk. En een makkelijke manier om kennis te maken met Linux en om open office te proberen en... \nVraag dus opgelost en veel meer.\nDank jullie wel voor het meedenken en voor de oplossing!
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Antwoord op deze vraag...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...