Ga naar inhoud

Desktop.ini op mijn burublad


Aanbevolen berichten

Hallo, wie kan mij vertellen, heb ik een of ander vurus biinen gehaald? Er staan nu opeens destop.ini 2x en een thumbs.bd op mijn buroblad.\r\nHoe krijg ik die terug waar ze horen? Ik stoor mij er erg aan.\r\n\r\n\r\nIk heb ze sinds vandaag, ik ben aan het proberen Dropbox opnieuw te installeren, zonder succes.\r\nWie weet raad?\r\nAlvst dank voor reactie
Link naar reactie
Yep, ik heb er ook twee onder Windows 7.... Als je systeembestanden verborgen zet zie je ze inderdaad niet, maar zijn ze er nog steeds.\n\n[url=http://answers.microsoft.com/en-us/windows/forum/windows_7-desktop/why-are-there-always-two-desktopini-files/8eb7e456-087c-4bc1-b338-887170708ed6] \"[I]Eén is er voor \"C:\\Users\\(User Name)\\Desktop\" folder, en de andere is voor de \"C:\\Users\\Public\\Desktop\" folder.[/I]\"[/url]
Link naar reactie
[QUOTE=erikdenhouter;654596]Yep, ik heb er ook twee onder Windows 7.... Als je systeembestanden verborgen zet zie je ze inderdaad niet, maar zijn ze er nog steeds.\r\n\r\nJawel,maar dat geldt voor heel veel bestanden die je in normale modus niet ziet. Het gaat er hier even om, om ze op het bureaublad onzichtbaar te maken toch? .\r\n\r\nNiek
Link naar reactie
En vervolgens worden ze net zo hard weer aangemaakt. Desktop.ini bevat de weergaveinstellingen van de map, in dit geval je bureaublad maar bijna iedere map heeft z\'n desktop.ini. Thumbs.db is een databasefile wat bijhoudt van welke bestanden er miniatuurweergaven in de thumbnailcache zijn opgeslagen. Ook deze zal na verwijdering weer aangemaakt worden, tenzij je de thumbnailcaching uitschakelt. Dit betekent echter dat iedere keer als je een map opent de thumbnails (miniatuurweergaven) van de bestanden in die map opnieuw berekend en samengesteld moeten worden. Dit gaat dus ten koste van de snelheid.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...