Ga naar inhoud

Asus laptop boot alleen HDD


Aanbevolen berichten

Asus laptop K50C, gewone bios (blauw scherm) met dvd, usb en cardslot.\r\n Hoe dat ik de bios ook instel, hij boot niet van zelfgebrandde dvd, of cd.\r\n Met een cd geprobeerd, die ik overal gebruik om XP op te zetten, faal.\r\n Wel met een originele cd (ubuntu) boot die.\r\n\r\n Via [escape] heb ik een bootmenu, dvd aanwijzen, start de dvd, en boot gezellig van hdd.\r\n Dvd in mijn dagelijkse comp gestoken, dan boot dat wel.\r\n\r\n Erger; van usb-stick boot die ook niet, hoewel in de bios aangegeven.\r\n Rufus gebruikt om de stick bootable te maken, laptop ziet het niet.\r\n\r\n Blijven nog 2 dingen over; booten van SD-card (maar of dat helpt?) en netwerkboot (WTF?)\r\n\r\n Als ik het wel heb is de laptop van 2009, functioneert verder goed.\r\n Staat nu (legaal) W7 home premium 64bit op.\r\n\r\n Blijft dus over; hoe kan ik daar (Kubuntu) in booten?
Link naar reactie
[QUOTE=Bugger_me;654436]Asus laptop K50C, gewone bios (blauw scherm) met dvd, usb en cardslot.\r\n Hoe dat ik de bios ook instel, hij boot niet van zelfgebrandde dvd, of cd.\r\n Met een cd geprobeerd, die ik overal gebruik om XP op te zetten, faal.\r\n Wel met een originele cd (ubuntu) boot die.\r\n\r\n Via [escape] heb ik een bootmenu, dvd aanwijzen, start de dvd, en boot gezellig van hdd.\r\n Dvd in mijn dagelijkse comp gestoken, dan boot dat wel.\r\n\r\n Erger; van usb-stick boot die ook niet, hoewel in de bios aangegeven.\r\n Rufus gebruikt om de stick bootable te maken, laptop ziet het niet.\r\n\r\n Blijven nog 2 dingen over; booten van SD-card (maar of dat helpt?) en netwerkboot (WTF?)\r\n\r\n Als ik het wel heb is de laptop van 2009, functioneert verder goed.\r\n Staat nu (legaal) W7 home premium 64bit op.\r\n\r\n Blijft dus over; hoe kan ik daar (Kubuntu) in booten?\r\n\r\n[/QUOTE]Beste schrijver, ik heb hetzelfde probleem maar dan van een Asus Eeepc. Ook ik heb Rufus gebruikt volgens de beschrijving in computer idee. (kreeg de tip van mijn zwager die abonnee is) Volgens mij staat er op de USB stick geen autorun.exe waardoor de pc niet start vanaf de stick. Jento Beuving
Link naar reactie
[QUOTE=jbeuving;654474]Beste schrijver, ik heb hetzelfde probleem maar dan van een Asus Eeepc. Ook ik heb Rufus gebruikt volgens de beschrijving in computer idee. (kreeg de tip van mijn zwager die abonnee is) Volgens mij staat er op de USB stick geen autorun.exe waardoor de pc niet start vanaf de stick. Jento Beuving[/QUOTE]\r\n\r\nJe breekt in, in iemand anders zijn/haar topic terwijl je een eigen topic hebt aangemaakt moet je niet doen.
Link naar reactie
Ma bon, de dvd-speler leest geen zelfgebrandde cd/dvd, wel originele schijven.\nDie speler is dus naar de vaantjes.\nDe AMI bios is van 2006, de laptop van 2009, bios ook maar eens updaten.\nZal geen UEFI zijn vrees ik.\nBen nu de partities aan het bijwerken via schijfbeheer.\nBoot van USB-stick nog steeds niet mogelijk, maar wel de Kubuntu install die daar op staat kan ik opstarten. Maar eerst de partitie maken :)
Link naar reactie
[QUOTE=Bugger_me;654480]Ma bon, de dvd-speler leest geen zelfgebrandde cd/dvd, wel originele schijven.\r\nDie speler is dus naar de vaantjes.\r\n[/QUOTE]\r\n\r\nHoeft niet hoor, er zijn nog steeds DVD schrijvers die alleen enkele merken DVD\'s lezen, ik heb er hier enkele die alleen maar dan ook alléén Kodak DVD\'s schrijven en lezen en dan nog alleen de duurste.\r\nHet maakt niet uit onder welk bestuurssysteem ik ze inbouw, Windows alle versies, Linux ja zelfs in een oude Mac dual G4 alleen Kodak DVD\'s, maar je hebt er ook DVD schrijvers bij die werkelijk alles eters zijn zoals die van Lite-On.
Link naar reactie
De install is mislukt, iets met peer en disconnect. Vreemd.....\nDe player zal ik een swappen met ene van de oude Asus LT3500, die werkte altijd.\nHeb hier een Toshiba Satelite pro 4600, originele 98(SE) bak, draait nog steeds als nieuw. Die DVDspeler daarin was wel een upgrade) leest ook alles, speel daar mod/stm/s3m/xm files op, zit aan internet voor technische gevallen, en AR zorgt voor de PDFs.\nVroegâh......
Link naar reactie
Te laat, reeds geprobeerd.\nDe brander (recent ding, DVD +- DL RW en nog meer) kan max op 16x, normaal brand ik op 8x, en heb al op 2x (minimum) gefikt.\nHet lijdend onderwerp laptop ziet de DVD ook niet, alle andere pc\'s, en dat zijn er nogal wat hier, die zien het wel.\ncdburnerxp is mijn standaard brandprogramma :)\n\nToch maar de player in de laptop verwisselen dadelijk.
Link naar reactie
Update;\nDe wisseltruc met de oude ASUS speler gaat niet, geen SATA.\nUit een recente laptop een speler gehaald, dat werkt wel, helaas heeft deze speler flink slaag gehad, dus nieuwe kopen, dan zou het moeten werken.\n\nMet wat geluk is het dus een hardware fout, en niet software :)
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...