Ga naar inhoud

Bizar probleem


Aanbevolen berichten

Zoals het onderwerp aangeeft heb ik een bijzonder probleem,\r\nIk werk met Windows live mail, alleen deze laadt de laatste tijd erg onregelmatig.\r\nVan morgen 7:30 geen probleem rest van de dag laadt hij niets meer.\r\nEinde van middag opeens weer wel.\r\nMail komt wel op m\'n mobiel binnen.\r\nTwee verschillende laptops met 2 verschillende mail adressen zelfde probleem.\r\nHoosting bedrijf gebeld, die zeggen dat het niet aan hun ligt, mail staat namelijk wel bij hun op de server ,Wat ook klopt.\r\nZiggo gebeld zeggen dat het ook niet aan hun kan liggen.\r\nAan WLM kan het volgens mij ook niet liggen, heeft altijd goed gewerkt en werkt zoals al verteld smorgens wel, en einde van de middag ook ?\r\nKan het soms aan de router liggen? Of bv. kastje van ziggo?\r\nWat me ook opvalt de laatste tijd is dat sommige web pagina\'s slecht laden , en dan weer wel??\r\nMisschien een hardware probleem?
Link naar reactie
Ik heb maar één router, vandaag het bijna het zelfde probleem s \'morgens kan er gewoon mail worden ontvangen en verzonden, en op onverklaarbare reden nu ( 15:45 ) niet? 10 minuten later weer wel?.\r\nJe zou toch zeggen als s \'morgens kan mailen je dit ook de rest van de dag kan doen, tenzij er ergens een hardware hapert...
Link naar reactie
Alles een keer nieuw opstarten , \r\nDus eerst alle apparaten uit , de Ziggo Modem 30 seconden van de stroom af.\r\n\r\nDie dan eerst weer opstarten als alle lichtjes weer aan zijn. de router aanzetten en dan de Computers / Laptops weer aanzetten\r\n\r\n\r\nRouter kan aan zijn einde zijn?? de Modem Ziggo kan op afstand zien als die tijdelijk uitvalt [ dan krijg je wel een andere ]
Link naar reactie
[QUOTE=mao;654127]Zoals het onderwerp aangeeft heb ik een bijzonder probleem,\r\n[/quote]\r\nMisschien was het handiger geweest om aan te geven wat dat \'bijzondere\' probleem is. Je onderwerp zegt nu niet zo veel. Ook de rubriek waarin je het hebt geplaatst lijkt me in eerste instantie niet het meest logische, omdat nergens uit blijkt dat het aan de hardware ligt.\r\n[QUOTE=mao;654127]\r\nIk werk met Windows live mail, alleen deze laadt de laatste tijd erg onregelmatig.\r\n[/quote]\r\nWat bedoel je met laden? Mail ophalen / verzenden?\r\n\r\n[QUOTE=mao;654127]\r\nTwee verschillende laptops met 2 verschillende mail adressen zelfde probleem.\r\nHoosting bedrijf gebeld, die zeggen dat het niet aan hun ligt, mail staat namelijk wel bij hun op de server ,Wat ook klopt.\r\nZiggo gebeld zeggen dat het ook niet aan hun kan liggen.\r\n[/quote]\r\nGaat het om zakelijke mailadres(sen) (hosting) of om mailadres(sen) bij Ziggo?\r\n\r\n[QUOTE=mao;654127]\r\nAan WLM kan het volgens mij ook niet liggen, heeft altijd goed gewerkt en werkt zoals al verteld smorgens wel, en einde van de middag ook ?[/QUOTE]\r\nMogelijk dat er (onbedoeld, onbewust) een instelling is gewijzigd?\r\nJe kunt in mailprogramma\'s aangeven dat ze elke x minuten moeten controleren of er nieuwe mail is. Wat gebeurt er als je zelf handmatig kiest voor ophalen van mail? Lukt het dan wel? Volgt er een (fout)melding?\r\n\r\n[QUOTE=mao;654127]\r\nMisschien een hardware probleem?[/QUOTE]\r\nZou het dan niet logischer zijn dat het dan wel of niet werkt, maar niet af en toe?\r\nIn eerste instantie lijkt het mij aan een instelling ergens te liggen.\r\n\r\n[QUOTE=mao;654127]\r\nWat me ook opvalt de laatste tijd is dat sommige web pagina\'s slecht laden , en dan weer wel??[/QUOTE]\r\nWat is \'laatste tijd\'? Wat zijn \'sommige web pagina\'s\'? Geef eens voorbeelden. Gaat het dan bij die voorbeelden de ene keer wel goed en de andere keer niet? Heeft het nog te maken met ochtend / middag en de rest van de dag (net als mail)?\r\n\r\nHoe is de pc beveiligd? Goede firewall en virusscanner? Up-to-date?\r\nAl eens met een online virusscanner de pc laten testen?
Link naar reactie
[QUOTE=mao;654146]Ik heb maar één router, vandaag het bijna het zelfde probleem s \'morgens kan er gewoon mail worden ontvangen en verzonden, en op onverklaarbare reden nu ( 15:45 ) niet? 10 minuten later weer wel?.\nJe zou toch zeggen als s \'morgens kan mailen je dit ook de rest van de dag kan doen, tenzij er ergens een hardware hapert...[/QUOTE]\nAls het aan de hardware ligt, betekent dit dat je dus ook niet kunt internetten in die periode. Beide gebruiken, naar mijn idee, dezelfde hardware.
Link naar reactie
[QUOTE=Niekie30;654150]Het kastje van Ziggo is normaal OOK een router.\r\n\r\nNiek[/QUOTE]\r\n\r\nDat ligt eraan , ik heb gelukkig nog alleen een Modem en een eigen router.\r\nVoorlopig wil ik nog niets anders .:D\r\nAlleen van de recente laatste jaren delen ze een Modem met ingebouwd wireless router functie uit.
Link naar reactie
Een vraagje vooraf, wat is je abonnement\'s snelheid bij je provider? Wat is de URL van de site die je host bij het hosting bedrijf, kun je wel met webmail je mail halen van [url]http://www.jou[/url] site.nl jou website dus.\nGebruik eens een ander mail programma bijvoorbeeld [URL=\"https://www.mozilla.org/nl/thunderbird/?flang=nl\"]Thunderbird[/URL] al is het maar ter controle in vergelijk met Live Mail.
Link naar reactie
Heren even een update na een dag puzzelen,\r\nDit is het antwoord van mn provider van vandaag, nadat ik mijn eigen website niet kon laden van mijn eigen pc, via mijn mobiel wel maar dus niet van mijn ip adres.\r\nQuote;\r\nIk zie aan de hand van het screenshot dat u heeft toegestuurd dat het IP-adres hoogstwaarschijnlijk in de firewall staat van de partij die onze hardware beheert. Helaas is er vandaag niemand aanwezig die toegang heeft tot deze firewall. Ik heb u kwestie ingediend bij ons hardwarebeheer en ik doe er alles aan om er voor te zorgen dat dit morgen ochtend wordt opgepakt.\r\n\r\nHet gaat nu even boven mn pet, hopelijk word het morgen spoedig opgelost.\r\nIn ieder geval bedankt voor de input tot nu toe.
Link naar reactie
Het geeft geen pas natuurlijk als een hostingprovider niet het beheer heeft over haar eigen servers en andere hardware. Een hostingprovider behoort ten alle tijde, (ook al heeft zij enkel virtueel toegang tot de servers waar de websites op draaien die zij hosten,) toegang te hebben tot die servers om fouten zoals dit op te lossen en niet als het op vrijdag na 17.00 uur gebeurt de klant tot maandag 9.00 uur in dit geval te laten wachten op de oplossing van het probleem.\nIk zou dan op zoek gaan naar een andere Hosting Provider die wel op eigen servers draait en 24/7/365 service verleent, per slot van rekening kost het Hosten geld en als je dan ook nog een winkel hebt draaien dan heb je een flinke strop van 3 verkoop dagen en juist de beste verkoop dagen omdat de klant meestal in het weekeinde shopt online.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...