Ga naar inhoud

Software gezocht voor knowledge management


Anoniem2

Aanbevolen berichten

Ik zoek een applicatie die geschikt is om een kennisbank in te creëren, die niet is opgenomen in een crm, dms of cms systeem. Per e-mailbericht worden vragen gesteld, deze worden beantwoord met een antwoord op de vraag. Dit mailbericht (vraag inclusief antwoord) moet worden geregistreerd, waardoor er een kennisdatabase ontstaat, een goede zoekfunctionaliteit is dan ook onontbeerlijk. Verder moeten er nog wat zaken aan toegevoegd kunnen worden, zoals categorie, door wie behandeld, status etc. De applicatie zal worden beheerd door twee á drie medewerkers van een afdeling. \r\n\r\nAlvast bedankt.
Link naar reactie
Bedankt voor je reactie. Een cms en helpdeskapplicatie was ook mijn eerste gedachte. De betreffende afdeling heeft echter aangegeven deze informatie niet in een cms te willen onderbrengen. De vragen en antwoorden hebben betrekking op juridische vragen, om misverstanden te voorkomen willen de juristen dus elke vraag zelf beantwoorden. De vragen komen per email binnen, worden door de medewerker beantwoord per mail. Beide wordt geregistreerd en nog voorzien van een aantal kenmerken zoals, categorie, status, wetsartikel etc. Daarna is de wens om statistieken te kunnen oproepen om b.v. te kunnen zien welk onderwerp tijdens een bepaalde periode het meest werd gesteld. Tot nu wordt dit geregistreerd in een Accessbestand, maar die voldoet niet meer helemaal aan de wensen.
Link naar reactie
Nou moet ik je heel eerlijk zeggen dat ik niet natuurlijk niet weet of er zo\'n applicatie bestaat. Maar het klikt onwijs als maatwerk. Zeker ook omdat je categorie, status, wetsartikel wil koppelen. En dan weer wil filteren. En het ook nog offline moet zijn.. Ik weet het niet, maar denk niet dat het zo gedetailleerd bestaat.
Link naar reactie
Het klinkt toch het meeste als helpdesksoftware. Mogelijk is die er wel met een centrale database. Mogelijk is er ook wel helpdesksoftware die kan wat je wilt. Zolang het een standaard database is (mysql, mssql, etc.), kun je daar ook andere (maatwerk?) software op loslaten. Je zou ook eens kunnen informeren bij een rechtswinkel, die zo te horen praktisch hetzelfde doen. Het lijkt me ook niet onwaarchijnlijk dat advocaten over vergelijkbare software beschikken.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...