Anoniem2 Geplaatst: 24 april 2014 Delen Geplaatst: 24 april 2014 Ik zoek een applicatie die geschikt is om een kennisbank in te creëren, die niet is opgenomen in een crm, dms of cms systeem. Per e-mailbericht worden vragen gesteld, deze worden beantwoord met een antwoord op de vraag. Dit mailbericht (vraag inclusief antwoord) moet worden geregistreerd, waardoor er een kennisdatabase ontstaat, een goede zoekfunctionaliteit is dan ook onontbeerlijk. Verder moeten er nog wat zaken aan toegevoegd kunnen worden, zoals categorie, door wie behandeld, status etc. De applicatie zal worden beheerd door twee á drie medewerkers van een afdeling. \r\n\r\nAlvast bedankt. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 24 april 2014 Auteur Delen Geplaatst: 24 april 2014 Denk dat je het beste kunt kijken naar een helpdeskapplicatie. Die zijn er ook wel offline. Maar waarom niet in een cms? kun je het overal online benaderen. En je hebt ook maar één exemplaar van de software nodig. Kennis kun je overigens waarschijnlijk beter onderbrengen in een wiki. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 24 april 2014 Auteur Delen Geplaatst: 24 april 2014 Bedankt voor je reactie. Een cms en helpdeskapplicatie was ook mijn eerste gedachte. De betreffende afdeling heeft echter aangegeven deze informatie niet in een cms te willen onderbrengen. De vragen en antwoorden hebben betrekking op juridische vragen, om misverstanden te voorkomen willen de juristen dus elke vraag zelf beantwoorden. De vragen komen per email binnen, worden door de medewerker beantwoord per mail. Beide wordt geregistreerd en nog voorzien van een aantal kenmerken zoals, categorie, status, wetsartikel etc. Daarna is de wens om statistieken te kunnen oproepen om b.v. te kunnen zien welk onderwerp tijdens een bepaalde periode het meest werd gesteld. Tot nu wordt dit geregistreerd in een Accessbestand, maar die voldoet niet meer helemaal aan de wensen. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 24 april 2014 Auteur Delen Geplaatst: 24 april 2014 Nou moet ik je heel eerlijk zeggen dat ik niet natuurlijk niet weet of er zo\'n applicatie bestaat. Maar het klikt onwijs als maatwerk. Zeker ook omdat je categorie, status, wetsartikel wil koppelen. En dan weer wil filteren. En het ook nog offline moet zijn.. Ik weet het niet, maar denk niet dat het zo gedetailleerd bestaat. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 25 april 2014 Auteur Delen Geplaatst: 25 april 2014 Het klinkt toch het meeste als helpdesksoftware. Mogelijk is die er wel met een centrale database. Mogelijk is er ook wel helpdesksoftware die kan wat je wilt. Zolang het een standaard database is (mysql, mssql, etc.), kun je daar ook andere (maatwerk?) software op loslaten. Je zou ook eens kunnen informeren bij een rechtswinkel, die zo te horen praktisch hetzelfde doen. Het lijkt me ook niet onwaarchijnlijk dat advocaten over vergelijkbare software beschikken. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 25 april 2014 Auteur Delen Geplaatst: 25 april 2014 Klinkt mij als iets als topdesk. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 25 april 2014 Auteur Delen Geplaatst: 25 april 2014 Allemaal bedankt voor jullie reacties, ik zit zelf ook te denken in de richting van helpdesksoftware. Je kunt het inderdaad vergelijken met een mini-rechtswinkel/advocatenkantoor. Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen