Ga naar inhoud
  • 0

Heb ik een Trojan?


Anoniem2

Vraag

Ik heb een tablet en zie dat ik 2 \"rare\" dingen op het schermpje heb staan.\r\nMisschien dat iemand mij kan vertellen, of dit een Trojan is?\r\n\r\nTroj.at_Jadtre.a\r\n[Virus] Trojan\r\n\r\nen\r\n\r\nTroj.DeviceAdmin.a\r\n[Virus] Trojan\r\n\r\nRechts van beiden staat: Uitschak.\r\nAls ik dit doe, dan krijg ik een schermpje met:\r\nBeveiliging\r\nIs een in-rom app die niet kan worden verwijderd. Druk op doorgaan voor app informatiepagina, klik op uitschakelen (of Schakel uit) om de dreiging in quarantaine te plaatsen.\r\nHieronder staat:\r\nDeze dreiging negeren.\r\n\r\nDaaronder:\r\nAnnuleren Doorgaan\r\n\r\nHieronder staat ook op een balkje:\r\nKan worden gecontroleerd door hacker na het lopen\r\n\r\n\r\nHoop dat iemand van dit forum mij verder op weg kan helpen.\r\n\r\nWilleke
Link naar reactie

14 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0
Toch bleek afgelopen weken dat zowel iOS als Android door een virus besmet waren. In beide gevallen werd de besmetting veroorzaakt door een corrupte app. Bij Apple was de app, dat het virus bevatte, zelfs door de strenge controle gekomen en zodoende te downloaden via de Apple App Store. Na deze ontdekking is de besmette Russische app ‘Find and Call’
Link naar reactie
  • 0
[QUOTE=Atlanta;653857]@Willeke48\r\n\r\n[B][I]virus op je tablet.[/I][/B]\r\n\r\n\r\n[/QUOTE]\r\n\r\nJa virus op je tablet, telefoon, TV, Satellietontvanger, zelfstandig werkende DVD schrijvers, wasmachines enz, alles wat word bestuurd door besturingssoftware en aansluiting op het internet heeft, kan en zal in de loop van de komende jaren worden aangevallen met behulp van virussen.\r\nMerk of model, van eender welk apparaat, doet en zal er niet toedoen! \r\nOmdat jij persoonlijk nog nooit besmet bent, wil ook niet zeggen DAT je NIET besmet bent of in de loop der tijd wel of niet besmet zult worden.\r\nBesmettingen worden meestal pas ONTDEKT als het kwaad al is geschied, dit kan na 1 dag maar ook na een jaar zijn, er was/is een bitcoin-mine virus, welke mer dan een jaar lang Computers van anderen misbruikt (e) in de uren dat deze wel aan stonden maar waar niet op werd gewerkt zoals gewoon in slaapstand en zodra er een toetsaanslag volgde stopte het programma met minen totdat de computer weer in rust ging. Dit is 1 van de minst kwaadaardige gebruiken.
Link naar reactie
  • 0
[QUOTE=Atlanta;653857]@Willeke48\n\n[B][I]virus op je tablet.[/I][/B]\n\nVraagje Willeme48. Welke tablet heb je ?\nAls het een Apple is... \"komen er geen virussen op je tablet\" !\nIk heb al 4 jaar een Apple tablet... nog nooit problemen gehad. \n\nGroeten, Atlanta[/QUOTE]\nHallo Atlanta, Ik heb een Empire Electronix.\nDraait op Android.
Link naar reactie
  • 0
Als er meer Panda\'s dan koeien zouden zijn aten wij nu Panda steak! \n\nEen wijd verbreid besturingssysteem als Windows is altijd kwetsbaarder dan een op lange na niet zo wijd verbreid besturingssysteem als OS van Apple of Android, alhoewel Android op een goede tweede plaats staat wat kwetsbaar betreft.\n\nDe Hidden Device Admin Detector van Trend Micro heb ik al in het begin van de topic gegeven, maar de angst zit blijkbaar zo diep dat er overheen word gelezen door topicstarter, wel jammer!\nAngst is een slechte leermeester, altijd al geweest.
Link naar reactie
  • 0
Atlanta heeft al 4 jaar geen probleem dus niets aan de hand mensen.\n\nMijn vrouw had nog nooit een virus op haar pc\'s sinds dos, win95, 98 en nu nog steeds XP. De keer dat een gastgebruiker wat veroorzaakte vergeef ik haar.\nDus nu kan iedereen wel rustig gaan slapen toch?\n\nWat een onzin zeg.\n\nEn windows en apple en android op 1 hoop te gooien vwb desktops, tablets of phones volg ik niet helemaal.\nHoewel windows 8 wel z\'n best doet hier voor.
Link naar reactie
  • 0
[QUOTE=Aladin;653910]Atlanta heeft al 4 jaar geen probleem dus niets aan de hand mensen.[/QUOTE]\r\nNiet zeggen zoiets\r\n[QUOTE]\r\nEr was~namelijk een minister in 1940 die ook zoiets vertelde na terugkomst uit nazi Duitsland:D\r\n\r\n[/QUOTE]En windows en apple en android op 1 hoop te gooien vwb desktops, tablets of phones .\r\n\r\nJa toch is het zo, allemaal één berg afval van het zelfde stramien, gemaakt van dezelfde onderdelen, zeker wel dus! Het zijn allemaal niet meer dan grootte rekenmachines, de een zal wat secuurder gebouwd zijn als de ander, maar de structuur is allemaal het zelfde, een reken eenheid, een moederbord met een north en south bridge met poorten naar uitgangen als USB, IDE, (S)ATA enz, twee of meer geheugenbanken, enkele HD\'s een DVD of Blu-ray RW enz, een videokaart en geluidskaart alles samengebouwd in een kast, de een wat mooier dan de ander enz, een tablet en phone hebben allemaal ook hetzelfde alleen zijn de HD\'s veel kleiner.\r\nSterker nog je kunt op een Windows Computer, Apple OS draaien en Windows vice versa.\r\n\r\nNet als pasta, pasta is of het nu een macaroni, tagliatelle, spaghetti of schelpjes vorm heeft hetzelfde deeg, alleen de matrijs aan het uiteinde van de machine. heeft een anders gevormde spuitmond. En natuurlijk is in Nederland de prijs gerelateerd aan de naam zo kost 1 pond gewone macaroni, veel minder dan 1 pond schelpjes van hetzelfde merk.\r\nOok is met Computers, tablet\'s en phones zo. \r\nDe naam maakt de prijs, niet het apparaat.
Link naar reactie
  • 0
[I]Stroke33: De Hidden Device Admin Detector van Trend Micro heb ik al in het begin van de topic gegeven, maar de angst zit blijkbaar zo diep dat er overheen word gelezen door topicstarter, wel jammer!\r\nAngst is een slechte leermeester, altijd al geweest.[/I]\r\n\r\nWilleke48: Nee, het is geen angst, maar helaas zit mijn tablet vol en kon ik dit niet downloaden.\r\nHeb er iets meer verwijderd nu en zou Trend Micro er nu op kunnen zetten.\r\n\r\nDank Stroke33 voor jouw melding.\r\n\r\nWilleke48
Link naar reactie
  • 0
[QUOTE=Willeke48;653949][I]Stroke33: De Hidden Device Admin Detector van Trend Micro heb ik al in het begin van de topic gegeven, maar de angst zit blijkbaar zo diep dat er overheen word gelezen door topicstarter, wel jammer!\r\nAngst is een slechte leermeester, altijd al geweest.[/I]\r\n\r\nWilleke48: Nee, het is geen angst, maar helaas zit mijn tablet vol en kon ik dit niet downloaden.\r\nHeb er iets meer verwijderd nu en zou Trend Micro er nu op kunnen zetten.\r\n\r\nDank Stroke33 voor jouw melding.\r\n\r\nWilleke48[/QUOTE]\r\n\r\n\r\nGraag gedaan en hoop dat het nu goed komt!
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Antwoord op deze vraag...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...