Ga naar inhoud

JBOD systeem bouwen voor berg oude harddisks


Aanbevolen berichten

Ik heb getracht te zoeken naar een oplossing voor een berg oudere harddisks. Het idee wat ik nu dus heb gevonden is een USB en/of netwerk versie van JBOD (Just a Bunch of Disks).\r\nMaar behalve wat beperkte professionele oplossingen met professionele prijzen heb ik niet gevonden.\r\n\r\nIk zoek dus een kast(je) of systeem waarbij ik desnoods tientallen oude harddisks bijelkaar kan zetten en deze via USB en/of netwerk als 1 schijf kan benaderen. \r\n\r\nWaarschijnlijk zullen het 2 systemen moeten worden ivm optie om een backup te kunnen maken. JBOD is geen raid systeem waarbij data dubbel opgeslagen wordt.\r\n\r\nAndere mogelijkheid waaraan ik heb gedacht is om oude harddisks in een USB kastje te plaatsen,maar die kosten al gauw iets van 15 euro per stuk.\r\nIk denk dat het dan mogelijk moet zijn om al die USB-harddisken mbv USB splitters uiteindelijk op een USB poort van mijn NAS schijf te plaatsen? (Ik heb daar nu 2 oude USB sticks in zitten).\r\n\r\nWeet iemand hier meer over of heb je een betere oplossing?
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...