Ga naar inhoud

Excel tabellen vergelijken


Anoniem2

Aanbevolen berichten

Ik zit met een Excel vraagstuk, er is mij gevraagd om twee Excel bestanden te vergelijken. Het gaat hier om 240 tabellen die in beide bestanden dezelfde lay-out hebben (dus ook dezelfde celnummers e.d.), enkel de inhoud van de cel wijkt af van elkaar. \r\n\r\nHet zijn tabellen waarin aangegeven wordt of er op autowegen of autosnelwegen gewerkt mag worden, met name om aan te geven hoeveel rijstroken afgesloten mogen worden. \r\n\r\nIk zou graag deze tabellen (2013 en 2014) met elkaar vergelijken en de afwijking laten markeren door Excel. Het mooiste zou zijn dat Excel alle negatieve afwijkingen rood omkaderd en/of arceert, en de positieve afwijkingen groen omkaderd en/of arceert.\r\n\r\nAls voorbeeld heb ik een Excel blad toegevoegd met 2 tabellen die met elkaar vergeleken moeten worden, in de 3e tabel heb ik al wel een vergelijkingsformule toegepast die een vergelijking maakt tussen de twee tabellen, alleen ik zou graag zien dat het resultaat (gearceerde cellen) te zien is in de tabel van 2014. Ik krijg dit niet voor elkaar met de methode die ik nu gebruikt heb, omdat ik dan de inhoud van de huidige cel overschrijf. \r\n\r\nDe betekenis van de codes is als volgt, van positief naar negatief.\r\n- S2 (meest positieve)\r\n- S1\r\n- R\r\n- lege cel (meest negatieve)\r\n\r\nAls er nog vragen zijn, stel ze gerust. Ik zal proberen zo snel mogelijk te reageren.
Link naar reactie
twee bestanden met 240 tabellen, en dan tabel voor tabel gaan vergelijken lijkt mij niet de juiste aanpak. Dat zou betekenen dat je alsnog 240x dezelfde handeling moet gaan doen. \n\nAls ik het zou moeten doen, zou ik eerder de data exporteren naar een CSV, en dan door een simpel VB programmatje halen \n\nAls je het toch zo wilt doen, Zou ik een VBA scriptje doen die door de data heen looped, De cellen vergelijkt, en gebaseerd daarop de aanpassingen doet. \n\nIk kan vanavond daar wel eens naar kijken, zit nu op mijn werk\n\nZou je bereid zijn mij de originele bestanden te mailen?
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...