Ga naar inhoud
  • 0

Gebruikersaccount achterhalen?


Anoniem2

Vraag

Beste mensen, op deze zonnige dag val ik lastig met het volgende.\r\nHad een tijdje geleden een HP desktop gekocht op marktplaats en wilde vandaag pas (enkele maanden later!) deze installeren. De pc draait op Windows 7 pro. Nu wist ik dat de eigenaar een gebruikersaccount met een wachtwoord had ingesteld, en laat ik dat wachtwoord nou net vergeten na maanden. Heb geprobeerd de eigenaar te mailen, maar weet niet of dat gaat helpen. Hij had mij een cdrom van win7 nog meegegeven (OEM-versie). Kan ik hier wat mee? Zo nee, wat moet/kan ik doen> Ik wilde nu echt van mijn win XP standalone af, omdat dat ding enkel trager en trager wordt. Ik weet het is mosterd na de maaltijd, maar ik had uiteraard dat wachtwoord moeten noteren ergens, maar nu schiet ik er helaas niets mee op.\r\n\r\nDus...wie weet hoe het account en bijbehorende wachtwoord te resetten/verwijderen/omzeilen?
Link naar reactie

12 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0
Flauwe vraag, hoor. Ik ben het thuis gaan ophalen en heb hem betaald, dus tuurlijk weet ik dat ik hem heb gekocht...hij had het wachtwoord notabene nog verteld, en al die tijd wilde ik eraan beginnen, maar dankzij een laptop had ik er niet veel behoefte aan...nu, met kids die ook werk willen doen, wilde ik toch dat ding gaan installeren, maar helaas...
Link naar reactie
  • 0
Aangezien er voor jou geen belangrijke dingen op de computer staan, kun je gewoon Windows opnieuw installeren.\n\nZorg er eerst via het BIOS voor dat de computer vanaf de dvd kan opstarten, als dat niet al het geval is.\nAan het begin van de windows-installatie kun je er voor kiezen om schijven en partities te beheren via \"Aangepaste installatie\". Kies hiervoor en mik alle bestaande partities weg en maak nieuwe aan.
Link naar reactie
  • 0
[QUOTE=Niekie30;652210]Ik zou in het bios instellen, dat je vanaf de dvd speler wilt opstarten. De W7 dvd plaatsen en Windows 7 opnieuw installeren.\nBen je gelijk van de data van de oude eigenaar af.\nMocht je meer willen weten over bios etc. lezen we het wel.\n\nNiek[/QUOTE]\n\nNiek, zit momenteel in de BIOS en zie bij de tab \'Beveiliging\' ook de keuze voor instelwachtwoord en opstartwachtwoord. Kan ik het laatste kiezen? Want bij de tab \'Opslaggebied\' zie ik bij \'Opstartvolgorde\' al dat de opstarten vanaf ATAPI cd-rom-drive al bovenaan staat, maar vraagt de cdrom die ik van de vorige eigenaar heb ontvangen (Windows 7 OEM) dan niet om een of ander productcode?
Link naar reactie
  • 0
Ik zie een kopje \'Geavanceerd\' en daar staat bij ópstartopties\' een hoop behalve echt de keuze;s zoals op starten vanaf bios, opslagmedium of cdrom e.d.\r\nDe opstartopties zoals ik aangaf staan onder het kopje \'opstartvolgorde\' bij het tab \'opslaggebied\': daar kan ik kiezen uit:\r\n\r\nATAPI cd-rom-schijf\r\nUSB-apparaat\r\nVaste schijf\r\n Geïntegreerde SATA\r\n\r\nDus, ik neem aan dat alles dan al goed staat...toch?
Link naar reactie
  • 0
[QUOTE=Niekie30;652219]Ja als de cd/dvd op 1 staat, geef je F10 om op te slaan en plaats je de dvd en start op. Lees dan het scherm.\n\nNiek[/QUOTE]\n\nHoi Niek,\n\ntoch wacht ik nog even...had zijn tlf.nummer nog, dus heb een boodschap ingesproken en hoop dat hij reageert. Zo niet, zit er niks anders op...staat wel een serial key inderdaad op de sticker aan de zijkant van de desktop. Ik hou je op de hoogte.\n\nEdit: [U]probleem is opgelost[/U]! Ik herinnerde plots de wachtwoord weer en voila...snel veranderd en alles doet het.\nAlleen...eerst kon ik er niet het internet mee op, terwijl ik toch de LAN-kabel eruit had getrokken voor de zekerheid. Nu heb ik weer wel internet, alleen heeft hij mijn netwerk \'netwerk 3\' genoemd, terwijl mijn netwerk een ander naam heeft; ook valt op dat het mac adres uit een hoop nullen bestaat, dus een hoop \'0\'. Kan dit? Ik heb namelijk mijn wifi WPA+MAC beveiligd.\nKan ik het netwerknaam wijzigen of moet ik juist iets anders doen? Is namelijk wel verwarrend zo...
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Antwoord op deze vraag...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...